- 17 augusti! OS



Herreud vilken kille han är, Michael Phelps ! Åtta OS-guld i ett och samma OS, mer än vad nån annan har tagit nånsin. Dessutom sju världsrekord. Och han är bara 23 år. I förra OS, i Aten, tog han 6 guld som 19åring, är inte det också riktigt bra?
Jag såg en intervju med han och han verkar så ödmjuk och rolig dessutom. Den killen verkar helt klart värd alltihopa! Hoppas han kommer tillbaka till nästa OS och slår nya rekord, kanske, som en kommentator i tv sa, i dom sträckor han inte tar tagit guld i nu. För det vore riktigt coolt!



Tråkigt att Ara förlorade bromset... Han borde verkligen ha fått behålla den... Aja, på tisdag hoppar iaf Holm finalen! Det får man inte missa!


Och så trippelt Jamaica på pallen på 100m kvinnor! Jamaica, en liten ö med drygt 2miljoner invånare, kan ha så många, duktiga idrottare, det är också ganska otroligt! Kul i alla fall att dom slog USA! :)

Lite mycket OS hära blev det, haha, men men det är ju bara OS vart fjärde år! Synd att ajg missade en hel del när jag var borta... Måste ju bara nämna Sanna är tillbaka, så kul! Och så Bolts världsrekord på 100m, men jag kan inte undgå att fudnera på ifall han är dopad eller inte...


Ida

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: I helgen har jag tränat, längtar till vardagen :) sj?

kramar!

2008-08-17 @ 21:36:01
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0