- 29 april!

Sista innebandymatchen gick av stapeln idag, mot dom bästa som är obesegrade. Och dom fortsatte att bli obesegrade. Kanske inte så oväntat.. Men vi spelade riktigt bra och det stod noll noll länge. Med tanke på att vi bara var tjejer också.
Det var en riktigt rolig match! Nu hoppas vi bara på slutspel... Det roliga var att teknik treorna också höll på att förlora mot estetarna!

Åh idag har det i alla fall varit en riktigt härlig dag! Soligt och underbart väder! Våren/sommaren är verkligen på väg nu, det finns knappt nå snö kvar nu. Tre veckor kvar i skolan nu.. :S:S Ojojoj säger jag bara!

- 28 april! bläää!

Jag säger bara BLÄ! Matchen gick inte bra! Pinsamt dåligt faktiskt.. Okej att förlora mot teknikarna, elarna och vilka som helst andra, men mot dom hära.. Men men, vi får väl hoppas på en skräll imorn.. Även fast det känns lite långt borta..

Börjar snart se slutet på min eng uppsats! YES!

- 28 april! talang 2009

Äntligen har det börjat! Eller det var ett antal veckor sedan och jag har synd nog inte sett så många asvnitt.. Inte ett enda helt tror jag.. Men youtube är bra!

hahahhah! säger jag bara till den sista!

- 28 april! aprilväder!

Igår började de först regna när jag kom hem från skolan. Och inte nog med det så började det snö stora flingor när jag skulle ut och springa. Okej, jag gillar verkligen vintern. Men när det väl börjat bli vår och sommar så kan det få fortsätta. Usch, vilket hemskt väder säger jag bara! Tur att det är bättre idag. Vi har fotboll på idrotten. Sedan nk-redovisning. Och sedan match! Näst sista nu!

Just nu försöker jag skriva klart engelska rapporten, men det går riktigt segt... Ännu inget usb-minne... Den här gången är det nog borta för alltid. Det värsta är inte att jag fått skriva om nästan hela min rapport, utan att alla mina arbeten sedan ettan är borta nu.

- 27 april! hemma igen

Resan till stockholm var härlig! Det var som att komma riktigt till våren eller sommaren. Det var härligt fint överallt, och de blommade och var varmt. Jag måste faktiskt säga att jag fick en väldig lust att flytta till Stockholm när jag gick på en promenade längs efter vattnet på en fin promenadstig. Det trodde du inte jag skulle säga, evelina!

Hotellet vi bodde på, Globen hotell, var riktigt fint! Nästan så att jag hade kunnat stanna dära hela dagarna. Men istället så blev det lite shopping i gallerian bredvid globen på lördags eftermiddagen när vi kom.
Och gissa vad som var där bredvid? Jo, idol audition! Jag funderade nästan på att gå, som en rolig grej att ha gjort. Men det var lite för långa köer och chansen att komma med i tv ville jag inte ta.

Sedan var vi och kollade på när Lina sprang sitt lopp i sin klass som hon vann. Det handlar alltså om terräng SM. Banan var verkligen tung, bara uppför och nedför, kuperat, hela tiden. Hon vann i alla fall sin klass.
Resten av kvällen åt vi gott och tog de bara lugnt på hotellrummet.

Söndagen var en jobbig dag. Först tävlade jag och det ska vi inte prata om hur det gick, för det gick kasst. Jag funderade på att bryta loppet flera gånger och det var många som gjorde det i min klass. Men jag genomförde loppet och det är jag ändå rätt glad över. Efter det var det dusch, lunch/middag och sedan hann vi en sväng på stan. Tråkigt att gå på stan när man inte har pengar... Tråkigt att behöva spara... Dessutom var jag så trött i benen och allt så jag orkade knappt gå nått. Det var så skönt att få sätta sig på flygbussen till arlanda. Jag sov hela vägen.

Ida

- 24 april! stockholm imorgon!

Igår var det superhärligt och varmt väder. Och det blev en härlig dag i g-byn. Jag åt suchi för andra gången som vi själva gjorde (mycket godare än den jag åt sist faktiskt), spelade lite spel, tog en sväng runt byn så jag fick se hur det såg ut (inte riktigt som jag tänkt mej kanske...) osv.

Idag har det vart en lång skoldag, gillar inte fredagar i skolan. Nu blir det att packa, träna lite, betala räkningar & resan och nk-plugg resten av kvällen för imorgon bär de av till Stockholm igen! Till sommaren! Dom har nämligen lovat att det ska bli kring 25 plus grader i södra sverige! Härligt! Då blir det att springa i korta tights och linne på tävlingen.

Ida

- 22 april! lite bilder från egypten..

En del av staden ifrån luften, Hurghada alltså.

I havet på hotellets strand

Och så pyramiderna!

Så mäktigt! Obeskrivligt!

Sfinxen!

Solnedgång på balkongen

Stranden på hotellet

Delfiner, som jag alltid drömt om att se på riktigt i det fria!

Klar för snorkling!

Det får räcka med bilder för den här gången. Det blev i alla fall några i från resan!

Ida

- 22 april! andra segern!

Idag på min lediga dag har jag hunnit gå prommis i soliga vädret, skrivit eng uppsats, gjort historia, fixat ärende på stan, hämtat upp anna, gjort powerpoint med anna, bakat kladdkakemuffins med anna, spelat skol innebandy match, tränat och bastat, och ätit några gånger där emellan. Rätt mkt faktiskt! :)

Matchen gick toppen! Vi tog våran andra seger idag fastän vi inte hade en målvakt så fanny fick ställa sig igen och fastän vi inte hade nån avbytare. Vi vann med hela 8-3! Härligt! Nu är semin nära! Det blir att tagga för de två sista matcherna nästa vecka.

Ida

- 21 april! fotbolls match!

Första skoldagen igår och oj vad lite det är kvar i skolan nu! Sjukt lite!
Vi hade sista idrottslektionen inomhus, för terminen, för året, på den här skoan, för alltid! Usch, sorlig tanke ju! Men det vart den bästa idrottslektionen på länge iaf! Vi fick själva bestämma vad vi skulle göra och då blev det gränsbränn boll och ambassaden. Så länge sen man körde det men oj så skoj!

Efter det konstaterade vi på nk-lektionen en gång till att de inte var många lektioner kvar och vi fick helt plötsligt väldigt ont om tid med allt vilket betyder att vi skulle få skippa provet!
Sedan var det fotbolls match som gällde i skolfotbollscupen. Marita ringde i söndags och sa att vi hade match idag, så det kom som en överraskning! Men kul att den cupen också drar igång. Mindre kul när vi fick veta vårt motstånd, bara massa fotbollskillar!! Vi trodde vi skulle förlora med typ tvåsiffrigt, men det blev bara typ 7-3. Inte illa faktiskt. Men fotboll är verkligen inget för mig inser jag, mina fötter är nog inte gjorda för det. ;b

Ida

- 19 april! borta bra men hemma bäst!

Igår vid halv tio landade vi på arlanda efter en vecka borta i värmen, fem timmars flygtid bort, i en ny världsdel.
En vecka går snabbt, men det kändes som om det var alldeles lagom med tid därborta. Jag tror inte heller att jag skulle vilja åka tillbaka till egypten. Det känns kul och bra att ha varit i egypten och sett pyramiderna osv, men inte mer än så.

Vädret var toppen, det var lagomt varmt, kring 30 grader varje dag. Det hade bara blivit jobbigt ifall det hade vart varmare. Skönt att det blåste lite också.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om resan. Jag åkte till Kairo en dag i alla fall själv. 12 timmars bussresa fram och tillbaka genom öknen typ för att se pyramiderna. Men det var det värt. Pyramiderna är verkligen otroliga! Det går verkigen inte att beskriva känslan av att se dom och stå där under dem. Under resan dit gjorde vi även andra saker, som att åka båt på nilen och besöka egyptiska museet (och jag höll verkligen på att dö där! 2h på ett stort, varmt museeum med en engelsk talande guide som pratade om massa gammal egyptisk historia, Jag var så less och trött!).

En dag for jag och mamma ut med en båt på en snorkelutflykt. Vi såg delfiner (som alltid varit min dröm! eller helst vill jag ju simma med dem...), vi snorklade vid rev, vi besökte "paradise" ön och framförallt så fick vi åka båt. Härlig utflykt var det i alla fall!

Jag kommer i alla fall att komma ihåg de jobbiga araberna, för dom var väldigt jobbiga med mej i alla fall. Man kunde inte gå nånstans utan att dom ropade efter en, ville dra in en i sin butik, ville prata med en osv. Det var riktigt irriterande. Och ifall man inte stannade och pratade med dem så blev det nästan sura och frågade varför man inte ville prata med just dom... Och så frågade nästan alla varför alla svenskar som kommer alltid har så bråttom. Och jag vet inte hur många som frågade mamma hur många kameler dom fick ge för mig (!). En del var riktigt läskiga...  Om jag ska åka till ett arab land igen så ska jag inte vara ljushårig och vara mycket äldre.

Jaja, nu är jag i uppsala och kommer inte komma hem till boden förrän ganska sent ikväll. Det blir att försöka skriva lite engelska nu och träna. Träna har jag gjort flera gånger till och med i Egypten.

Ida

- 10 april! sista inlägget..

Jag åt för första gången sushi idag som förrätt. Det var hm.. annorlunda och det smakade inte så värst mycket tycker jag. Men jag tror det är en sak som man vönjer sig vid och gillar mer och mer. Det var inte dåligt i alla fall!

Min springtur gick bra. Det var jättehärligt att vara ute! och för första gången iår sprang jag i bara tights och t-shirt. Så himla skönt! Varma vindar och en sol som stekte! Det kändes verkligen som sommar. Jag sprang dessutom på en fin cykelväg som gick längs efter ån.

Ha de så bra hemma i Sverige (eller Kina, evelina! ;b) !

- 10 april!

Igår blev det att resa hela dagen i princip. Först bil till mormor och morfar i skellefteå för att lämna hunden, sen flyg därifrån i Stockholm och sedan till Uppsala och kusinerna. Roligt att få träffa släkten och så. Och lilla Idde har blivit så stor sen jag såg henne sist, nu kan hon gå och pratar mycket mer. Så söt!
På förmiddagen var vi till IKEA en sväng idag tänkte jag vila en stund innan jag tänkte ut på en springtur i vårsolen.

Här är det riktigt vår dessutom! Ingen snö alls, soligt och varmt! Nyss satt jag ute i bara t-shirt och åt lunch. Det blev laxmackor till lunch. Jag skulle verkligen kunna äta hur mycket gravad lax som helst! Det är bara att passa på nu för i egypten lär dom ju knappast ha det... Men det är underbart gott! Måste be mamma grava lite lax när vi kommer hem.
Men det känns inte som påsk hära när det inte är snö. Påsk ska vara snö känns det som, om man inte far utomlands dvs.
Imorgon drar jag till egypten!!! Jag har verkligen inte riktigt förstått det och kommer inte göra det förrän jag står där. Skönt ska det bli!

Glad påsk i alla fall!

- 8 april! Glädje!!

Vi vann! Äntligen en vinst! Det kallas lycka! Det där gjorde mitt lov och dagen så mycket bättre! Nu ser semifinalchanserna mycket ljusare ut. Jäkligt skönt var det iaf! Bra kämpat allihopa. Uttrarnas If är på gång hahah!

Hela dagen har vart fullt upp, känns det som! Och jag har haft panik och varit stressad och känt oro hela dagen. Nu först känner jag mig lugn, glad och kan njuta av påsklovet. För nu är det äntligen påsklov!!!

Påsklov betyder att det bara är fem skolveckor kvar sen. Det betyder även en tusentals saker och stressiga veckor innan det är slut. Men men, jag ska njuta av tiden som är kvar ändå och hoppas att veckorna inte går allt för fort så jag hinner med allt!

- 8 april! aahh!!

Nu känner jag mig grymt stressad! Anna blev stressad bara för att jag var det till och med.
Imorse gjorde jag matteprov, men det gick inte allt för lysande eftersom jag hade så mycket annat att tänka på. Nu är jag i alla fall klar med matte boken - trodde jag! För efter provet säger matte läraren att jag måste göra ett antal "projekt uppgifter" också. Suck.

Och fortfarande inga nycklar eller usb minne hittade! Men jag pratade med Kiessling, och hon trodde mej och gav mej extratid efter lovet att få göra på. Det var bra det i alla fall, men vad skulle hon sagt? Gett mig IG för att jag inte lämnade in i tid? Nu kommer jag ändå gå hela lovet och känna stress för att jag måste skriva en eng uppsats efter lovet. Kan verkligen ingen bara ringa och säga att de ha mina nycklar? Åh vad jag skulle hoppa och skrika av glädje!!
Jag har lärt mig att dubbelspara nu i alla fall, de kan jag lova!

Dessutom så måste jag ansöka till högskolan/universitet ifall jag ska det, innan jag åker. Ännu mera stressande eftersom jag egentligen inte vill plugga nu och därför inte vet vad jag vill plugga... Men det känns på nått sätt bra att ha sökt till nått så jag har nånting ifall jag inte skulle ha jobb. Så mest troligt tar jag bara något slumpmässigt nästan typ i Luleå. Åh. så jobbigt med allt! Varför har jag inte engagerat mig i detta tidigare?!?

Halv fem har vi match idag, så det är dags att börja ladda inför den också. Jag börjar himla gråta om vi förlorar igen! Nu vill jag vinna!!! Någon match i cupen måste vi ju vinna.

Sen måste jag packa och hinna träna också. Usch, vilken stressande dag!

Ida

- 7 april! PAANIIIIIIK!!!

Idag är det tisdag, vilket betyder att det är onsdag imorgon. Och onsdagen den 8 april ska engelska uppsatsen lämnas in. Men oturligt nog så tappade jag mina nycklar (glömde i bibblo - sen var dom borta....) och på mina nycklar finns mitt usb minne och mitt usb minne finns min engelska uppsats på typ 12 sidor! Enda stället där det finns på dessutom!!! Jag har letat på båda datorerna hemma, men icke!! PANIK! Det blir att prata med Kiessling imorrn och ja, hoppas på att hon tro mej och sedan VERKLIGEN hoppas på att någon hittat och lämnat in mina nycklar!

AHHH, varför tappar jag alltid bort dom!?! Alla andra gånger så har de ju kommit tillbaka, de borde ju göra det nu också..eller? Åh, varför har jag inte sparat det jäkla arbetet någonstans också? Varför lär jag mig inte av mina misstag!

Dessutom har jag matte prov imorrn... Det enda jag har imorn - sen påsklov! Så underbart! Om det inte vore för proven och inlämningarna nu så vore livet underbart!

- 6 april! :)

Ett gott skratt förlänger livet!

Åh, vad jag måste leva länge då ! ;)

Ida

- 5 april! Soligt och fint!

Äntligen kom solen den här helgen! Vilket underbart slut på den här helgen! Jag har hunnit vara ute på en skidutflykt med mamma och ska snart på en springtur. Man kan inte få nog av det fina vädret! Finns det något härligare än sånna här soliga, varma och fina vår-vinter dagar då man kan vara ute och åka skidor på skaren?

Igår hade vi det trevligt och mysigt hos emelie med bubbelbad, bastu, singstar osv. Och vid elva for vi och såg bio, twilight. Det roliga var att vi var typ äldst där, mest en massa 13-14 åringar. Men filmen var jättebra, verkligen... Och jag som ska ha sett den förut undrar vart jag var då... Jag minns ju knappt nått av den! Men som sagt, den var jättebra! Nu får jag lust att läsa böckerna.

Ida

- 4 april! sista helgen hemma...

Jag kom nyss hem från att ha varit och lämnat pappa och Lina på kallax. Två veckor i Italien på träningsläger, inte så dåligt... Lite avundsjuk är jag allt. Men jag och mamma drar ju snart till egypten istället så. Det blir nog bra det med. Vi passade på att gå i stan i luleå och köpa lite inför resan, ett par skor, en bikini osv.
Det här kommer bli sista helgen hemma på fyra veckor för mig... Det känns lite trist. Det betyder att det här är kanske sista helgen med snö för mig. Därför vill jag göra nått vintrigt, som skidor eller så. Men vädret är trist, inte alls kul... Kunde de inte ha fått vara soligt och fint sista helgen jag är hemma?

Igår kväll blev jag chaufför och hade filmkväll med bella. Det var ett tag sen nu.  Det blev i alla fall en rätt sen kväll, men väldigt bra kväll! Ikväll blir det ännu en bra kväll hos emelie med tjejerna där vi skulle relaxa! Härligt! Jag ska bara se till att göra dagens träningspass innan dess.

Blir så glad av dej!

- 3 april!

Vilken jobbigt fredag.. och det känns inte ens som fredag idag.

Dagen började med att jag typ försov mig och kom senare till engelskan, men vi gjorde ändå ingenting så det gjorde inte så mycket.
Sen på NK:n var det labb, men inte så mkt till labb, vi testade mest rekationsförmågan. Och ja, jag har verkligen sämst rektion. Jag borde ju egentligen ha bra när jag är friidrottare. Fast, kanske just därför jag inte är sprinter..
Efter det hade vi tre timmars hål (!) bara för att sören hade bestämt att vi skulle ha historia. Så onödigt för vi gjorde ju ändå ingenting mer än att läsa en artikeln och han gick igenom ett papper... Aja, vi spenderade hålet på vårt vanliga sätt med land och stad. Det värsta är att jag haft mer eller mindre huvudvärk hela dagen och varit svintrött... :S usch..

- 1 april! gahhh!!!!

Nu är jag less på 1 april, väldigt less! Jag har blivit lurad stort tre gånger idag! Och själv har jag inte riktigt lyckats lura någon.. Jag har inget bra pokerface. Jag som verkligen ville lura någon och särskild en.
Emelie började med att lura mig med att vi var tvugna att spela om matchen mot elarna för att vi inte hade någon domare. Och jag som blev så glad då!
Sen skulle jag skicka ett arbete jag gjort och försökte skicka det typ fem ggr på mailen och tio ggr på msn, men det gick tydligen aldrig fram. Jag blev orolig och tänkte vad är det för fel på datorn?!? Sedan fick jag orsaken, första april! Yes! För då hade jag suttit och försökt komma på orsaker och andra sätt att kunna skicka på...

Varför är jag så lättlurad? Jag vill vara den som lurar, och inte bli lurad själv! Nu är jag arg! Tredje gången jag är riktigt arg idag! ÅHHH!!! AHH!!

- 1 april! nära iaf...!

De blev vinst till teknik treorna och förlust till oss idag igen... tyvär.. Jag är så jäkla arg! För vi var så nära kändes det som! En stor, väldigt stor, tack till Fanny som ställde upp för laget och ställde sig i mål när David var skadad. Jag är imponerad av henne! Hon gjorde ett grymt jobb! Dom hade väldigt tur och fick in några turmål. Väldigt bra kämpat idag också. Hoppas det gick bra med annas fingrar också, hon fick sig nått ordentligt slag där över...
Nästa match ska vi vinna! Vi måste vinna! För till slutspel ska vi! Jag gillar sånna här matcher, trots att det inte är innebandy och trots att de kan vara farliga och hårda. Och jag gillar cissis fighter där med en av killarna! Så härligt kämpat av allihopa! Även fast vi kanske inte vinner så är vi ändå bäst, Sps06! Som anna skrev i sitt tal "blod, svett och tårar!"

Jag har för övrigt tagit första cykelturen idag. Tog cykeln till Fanny när jag kom hem från skolan. Där bakade vi (jag, anna och fanny) supergoda chokladbollar, som kanske inte blev världens snyggaste, och stekte hamburgare. Perfekt uppladdning inför match!

Ida

- 1 april! april april din dumma sill...

Första april idag! Nån som blivit lurad? Jag har helt glömt bort att lura folk.. Men än är dagen inte slut, hehe.. Dagen har för övrigt bestått av att sitta och skriva svenska B nationella i nästan 4 timmar. Det värsta var att jag ahde planerat på att ta tolv bussen hem. Lärarna hade sagt att klockan i aulan gick 17min för tidigt, därför planerade jag att gå från salen vid ungefär tjugo över för då skulle jag hinna. Men vad händer när jag kommer ut från salen, jo klockan i korridoren visar på tio över tolv! Jag hade missat bussen! Lite surt, eller inte så lite egentligen. Nu hade jag ju stressat helt med att lämna in min skrivsak helt i onödan ju! Aja, jag hoppas det gick bra ändå. Det kändes helt okej i alla fall. Och Liza var snäll och körde hem mig! Men väldigt surt att skriva nationella på sin lediga dag! Just typiskt..

Vädet idag är annars TOPPEN, så det blir att njuta av vädret och ladda för våran andra match! Heja Sps06 ( + David!)! Nu tar vi och vinner!