- 2 augusti! Tävling & lk!

Jag kom nyss hem från Björknäsvallen, tävling heela dagen lång! UDM faktiskt. Synd bara att det var så himla lite tävlande, jag var ensam i min klass i alla grenar och det är ju trist... Dessutom blev jag ju inte DM mästare heller för man måste ju slå nån.. Så ingen DM-medalj blev det inte, kanske lika bra det. Dom ligger ändå bara och skräpar nånstans! Istället fick jag t-shirtar och vattenflaska i en skopåse, det är ju bra grejer det iaf.
Jag sprang 1500m, 800m och kastade spjut. Ingenting gick riktigt bra, eller som jag hade förväntat mig. Men det är svårt att gra bra resultat själv - iaf för mig.
800meters loppet sprang jag en timme efter 1500m, så det kändes i benen. Jag är nöjd att jag sprang det trots allt! Jag vet inte om det är kvar så mycket tävlingar nu, kansk en i Skellefteå och nån i september men annars är det slut med bantävlingar nu för denna säsong. Det känns lite tråkigt, faktiskt, första gången jag tycker det. Kanske för att vi inte har tävlat så mycket denna sommar?? Men det kommer som sagt en vintersäsong också. Och så finns det ju några terräng/landsvägs lopp också på hösten och det är ju kul!

Neej, nu borde jag gå och ta mig en dusch och sen göra mig klar för ikväll! Jobbigt att det ska vara så kallt nu... Dagen idag blev bättre än vad det såg ut imorse, solen tittade fram tillslut! Kanske är inte sommaren slut än, även om höstvindarna och de kyliga kvällarna börjar dra in! Jag säger bara en sak iaf, tur att vi bor här uppe i norr så att vi iaf har ljust på kvällarna fortfarande ganska länge. I Uppsala blev det ju mörkt efter tio, det kändes ju som rena rama hösten där då! haha. Men så är det ju utomlands också, och då är det ju bara mysigt! Hösten är ju mysig..
Som sagt, nog med skriverier och funderingar, duschen väntar!!



- Jag som kastar spjut, Bjästa 2007.



Ida

Kommentarer
Postat av: Matilda

härlig bild! :D

minns när jag oxå höll på med flera grenar ... nu är det bara en 400 meter :)

2008-08-02 @ 18:20:13
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: Evelina

brabra, vars ska vi vara då? stan eller byn? :P haha

2008-08-02 @ 22:01:15
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Joana

Jo dom är ju det, tycker att det där är så jäkla fascinerande :D

2008-08-02 @ 22:42:39
URL: http://atletico.blogg.se/
Postat av: Robin

Härlig blogg. Härlig personlighet :)

2008-08-04 @ 22:15:46
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0