- 20 augusti! Taekwondo!



Jag såg nyss taekwondo på tv från OS. Jag tror nog att det är första gången jag ser Taekwondo. Lite kul var det att se på det då. Det var iaf en semifinal mellan en Thailändska och en tjej (som dessutom var 90:a) från Venezuela. Jag tyckte iaf att mesta delen av matchen stod de bara och hoppade på tårna och försökte finta med armarna, bara ett fåtal gånger försökte nån av dem att göra ett "anfall" mot den andra. Är det så i taekwondo eller var det bara en väldigt tråkig defensiv match?
Matchen slutade 1-1 (reultatet tyder ju på tråkiga poängplock). När det inte heller blev nå poäng på "sista poängen vinner", så fick domarna avgöra. Då vann thailändskan... Det ska väl inte vara en bedömningssport? Varför inte fotrsätta köra 2minuters ronder tills det är avgjort, på riktigt. 
Det känns iaf som en relativt lätt sport att lära sig. Kanske nått att börja i? Haha, neej. Då finns det nog skojigare. :)


Förresten, kom på en sak. Det är 20/8 idag, alltså betyder det att mer än halva augusti har gått (!). Nyss var det ju faktiskt första augusti. Det betyder även attd et har varit, i princip, dåligt väder i 20dar nu! Med det kan man alltså säga att sommaren verkligen är slut nu! 


Ida  

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tja det har du kanske rätt i :P hahah, har du börjat läsa den där boken då?? ;b <33

2008-08-20 @ 13:39:40
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Evelina

men vaa? Varför läser du inte den då??

just nu packar jag, eller jaa, i o m att jag sitter och skriver här så packar jag ju inte JUST nu, men typ... Sen kanske jag ska på träningen, vi får se :) <33

2008-08-20 @ 16:01:55
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha:D jo men det ska bli skojj att åka till england:)

2008-08-20 @ 16:51:40
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0