- 27 augusti! Idag...

..så har dagen bestått av redovisningar om Prag-resan för alla samhälls ettor, tvåor och treor. Och det gick faktiskt riktigt bra, när vi väl fick allting att starta.... Sedan var det bara en enda lektion efter lunch, geografi B. Jisses, vi har redan blivit informerade om en rapport vi ska börja med nästa vecka. Eftersom det bara är en 50-poängare så lär väl halva betyget gå på den där uppsatsen... Stackars Will i min klass (utbytesstudenten), hann förstår ju verkligen ingen svenska. Det måste ju vara jobbigt för lärarna att veta vad dom ska göra också. Men han kan väl ändå inte behöva skriva en rapport på svenska, eller? Fast det är ju samma med emilia.. eller inte riktigt... för hon har ju läst franska... Undra hur lång tid de tar innan man liksom lär sig språket sådär iaf och förstår? Haha, nu babblar jag på om mina tankar! :)
Det känns iaf som om jag springer till syon hela tiden och mitt schema blir inte mindre, jag får bara mer håltimmar upptäcker jag... Så då är det egentligen väl lika bra att läsa nått annat på dom? Usch vad jobbigt med alla kurser och scheman och allt... ;S
Imorgon har jag iaf kommit fram till att jag slutar halv tolv typ, härligt värre!

Nu värker mitt huvud så jag kanske ska ta en liten vila innan maten och träningen... Det är påfrestande att vara i skolan, mer än jag kommer ihåg att det var...




 

- Prag med klassen, Maj 2008.



Ida

Kommentarer
Postat av: Jenny

taack så mycket:) allt är bra här!:) själv?

2008-08-27 @ 17:32:45
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag förstår precis hur Will måste känna sig. Det kanske är lite jobbigare för honom eftersom han inte läst nå svenska, men även fast jag har läst franska förstår jag inte så jäättemycket av vad alla säger. De pratar ju så himla fort! Vilket Will säkert tycker att ni gör också haha;D



Jadu lycka till med skolan, det känns säkert lättare snart;) Har du bestämt dina i-val nu?: )

pusspuss

2008-08-27 @ 20:26:15
URL: http://emiliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0