- 13 december! snö, snö och SNÖ!!

Lucia idag, fast igår var som sagt mera lucia än idag. Jag åt iaf en lussekatt till frukost imorse, så lite lucia blev det. Igår var det ju idol och Kevin vann. Kul att han är från (okej inte helt) Arvidsjaur, det håller i sig det där med att en norrlänning vinner vartannat år. Men Alice var också bra, hon kunde faktiskt också lika gärna ha vunnit tycker jag. Kanske lika bra att hon inte vann när hon är så ung, hon har ju många år framför sig och det kan bara bli jobbigt med skola och allt, hon är ju bara 16..

I alla fall så snöade de hela kvällen igår, hela natten och nu snöar det fortfarande!!!!! Jag älskar snö, bara den inte är ivägen och man slipper att skotta den. Nu har det verkligen kommit mängder av snö. Igår skottade jag hela gården och nu kom jag in för en stund sen efter att ha varit ute och skottat igen. Det är hur mkt snö som helst och jag blir arg bara jag tänker på att jag måste skotta alltihopa. Varför är pappa borta just när man behöver honom? Just när han är borta ska de snöa som värst... Inte nog med att det är mängder av snö så är det även nollgradigt vilket betyder att det är tösnö och att den är hur tung som helst... Så här mkt snö var det väldigt längesen det var i december. Bara att bege sig ut igen för att skotta...


Ida

Kommentarer
Postat av: Matilda

kärlek på snö!

och kramar på dig! :)

2008-12-13 @ 16:06:05
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: emelie berglund

Joo precis, men kevin hade ändå något speciellt :)

2008-12-13 @ 18:46:03
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag vet,vill inte gå på skolan imorgon :S Men det är ju iaf bara en vecka kvar till jullov :)

joo jag får lov att göra det :P haha loveyou <33

2008-12-14 @ 12:38:16
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0