- 22 december! andra gången gillt!

Jag, lina och våran kusin bestämde oss för att baka ett pepparkakshus helt från början, alltså göra ritning och delar själa. Vi hade en färdig deg hemma så det var perfekt! J
ag ville inte göra ett vanligt hus, utan nått lite annorlunda. Därför blev det muminhuset tillslut som vi bestämde oss för, efter att ha fått lite inspiration. Helst hade jag velat göra ett slott, men vi varken så mkt tid eller deg.. Det får bli något annat år, nån gång ska jag göra något riktigt häftigt hus!

Men i alla fall så lyckades vi denna gång att få ihop ett hus! Kanske för att jag höll mig undan lite när vi skulle sätta ihop det? Och kanske för att vi hade florsocker som vi smälte istället för vanligt socker...Men jag skötte det mesta av dekorationen iaf. Fint blev huset och stolta är vi! För som sagt, det är verkligen inte lätt! Det behvövs mycket tålamod, försiktighet och nogrannhet för att få ihop det. Inga brännskador den här gången inte för mig!

Nu står det där på byrån på en bädd av bomull med en igelkott, hund och en gran brevid sig. Juligt och fint!






tjusigt va? :)





 och så mina dekorerade pepparkakor!


Ida

Kommentarer
Postat av: Evelina

hahah men jag tycker ändå att det känns mera speciellt på något sätt att se dom på tv ;)

jaa det dissar jag ;) hahahah Måste ju säga att det är lite lätt motsägelsefullt ;) hah

Jaa jag vet :P Koka knäck och sånt kommer ju inte att hända, men jag ska se en julfilm, lyssna på julmusik, äta pepparkakor och skumtomtar och dricka julmust ;) haha Duktigt va? ;)

Att det är en dag kvar kan jag förresten inte fatta.. Jag har liksom inte ens skaffat julklappar, för alla som jag ska ge julklappar till är bortresta nu, så dom kommer jag typ att skaffa sen ;) haha, Övervägde dock på allvar att skaffa en julklapp till mig själv, hahah, för det hör ju ändå till julafton att öppna julklappar.. men skaffar man den själv är det ju ingen överraskning, och alltså inte lika roligt ;) haha, loveyou <33

2008-12-23 @ 07:46:06
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Evelina

bra jobbat förresten som fick till ett hus som står upp ;) haha Och det var ju inte helt fult heller precis ;) haha <33

2008-12-23 @ 07:46:46
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: emelie berglund

de blev ju skitsnyggt :) lyckat och likt.

själv ville jag också göra ett, men inte själv. Men fick ingen som ville göra ett med mig :S

2008-12-23 @ 11:41:59
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0