- 25 december! juldagen

Och så var julen 2008 slut, ännu en jul är förbi. 365 dagar till nästa jul nu, lite sorgligt men samtidigt väldigt skönt faktiskt!

Julaftonen var väldigt bra. Den firades hemma i södra svartbyn med släkten. Lite konstigt är det att fira jul hemma... Jag saknar jularna i Skelleftehamn. Det var riktigt jul de!
Det blev en massa god mat (jag var proppmätt hela dagen igår och ändå fortsatte jag äta massa julgodis osv hela kvällen! haha), spel (vi hade bordshockeyturnering m.m), kalle anka (såklart!), juklappsutdelning och julmys!

Det blev en sväng på skidor före lunchen också, de är lite tradition hos oss att åka skidor på julafton. Det gjorde vi alltid hos mormor och morfar också. Synd bara att det var så kallt igår..  Vi hann även spela lite bandy på kvällen, jag å lina mot kusinen och morbror (boden mot uppsala, haha). Tyvär så förorade vi på sista målet vinner, men jag kan inte påstå att jag var särskilt aktiv.. : )


Jag och kusin vid julbordet!








Lite släkt!


Iår är typ första året som jag absolut inte har haft några förväntingar på julklapparna. Och det var väldigt skönt och är skönt ska jag säga. Det kanske är ett tecken på att man börjar bli äldre? haha. Men jag hade faktiskt knappt önskat mig något, visste inte vad jag ville ha... Jag fick i alla fall lite pengar (alltid bäst att få!), presentkort, lite småsaker, nån film, nån bok osv.. Jag blev nöjd och det är ju huvudsaken!


Idag så har det varit en vääldigt lugn dag! Inte så mycket som har hänt. Vi har varit ute lite och busat, myst inne och ätit god middag med risalamalta till efterrätt. :)


Ida


Kommentarer
Postat av: Evelina

Ni verkar ha haft en hel-mysig jul :D vad fick du för bok och film?:P haha love <33

2008-12-26 @ 06:16:01
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Robin

Helt rätt! Vuxen ska man vara. Man behöver ju faktiskt inte alla saker man eventuellt vill ha heller :)

2008-12-26 @ 12:25:42
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0