- 30 december! Året 2008

En dag kvar av detta år, 2008 nu. Herregud vad snabbt detta år har gått! Det sägs ju att ju äldre man blir desto fortare går åren. Hur snabbt ska inte åren gå då om typ tio år? Det känns inte bra det här... Jag skulle bara vilja stanna tiden typ nu och bara hinna leva.


Året som gått, år 2008, har det hänt väldigt mycket egentligen.
Men vad hände egentligen under våren? Jag får tänka till ordentligt för att komma på nått.  
Mycket tid gick åt till all gorm och insamling av pengar till våran studiresa. En vacker dag i maj kom vi oss ivägtillslut i alla fall, klass Sps06 och våra två lärare, Nina och Karl-Erik, på en ofärglömlig resa. Oj, så mycket minnen jag har därifrån! Efter en 30 timmar (om jag inte minns fel..) lång resa så anlände vi tillslut på Prags centralstation mitt i natten. Det finns verkligen så mycket att berätta om den där resan. Men det sparar jag. Det här inlägget får ju inte bli hur långt som helst. Opera, böter, uttrar, Frans Kafka, Theresienstadt.. är bara några saker därifrån... När jag tänker på vissa saker börjar jag skratta när jag sitter här. Så kul att ha gjort en sån där resa med klassen ändå.



Klass Sps06 i Prag!

Nu kom jag ju på att jag var på en till höjdar resa i våras. Jag åkte ju på träningsläger tillsammans med FC Norr till Costa Brava, Spanien, på påsklovet. Tio dagar fyllda med massor av träning, bad, shopping, aktiviteter m.m. Så härligt det var! Finns det nått bättre än träningsläger utomlands?


Friidrottare utanför olympiska stadion i Barcelona!

Det var nog dom två stora sakerna som hände under våren. Det hanns med mycket annat också, som att spela mina sista innebandymatcher i division 2, sportlov med massor av skidåkning, begravning...
Sedan kom den efterlängtade sommaren och sommarlovet. Jag jobbade ännu en sommar som ledare på friidrottskolan. Ett av det bästa jobb man kan ha. Så otroligt roligt det är att få träna ungarna, och så otroligt gulliga och härliga dom flesta var!  Jag passar att leda barn tror jag. Den här hösten har jag ju fått ha en egen träningsgrupp också och det har varit jätteroligt.
Sen var jag till både Stockholm och Göteborg, hälsade på släktingar, tränade (såklart), tävlade, badade, hittade på en massa kul med vänner, luleåkalaset m.m. Sommaren gick verkligen jättesnabbt! Helt plöstligt nästan, så var den bara slut. Det tråkiga med sommaren och det här året är att Evelina och Emilia for utomlands. Nyår betyder i alla fall att halva tiden har gått och att dom snart är hemma igen! Men vi hann ha våran lilla avslutning i Storforsen. Jag får ju inte heller glömma att jag fjällvandrade för första gången med familjen. Det var en upplevelse som jag gärna gör om. Men då ska jag också ha "lyxmat", som anna kallade det, med mig, haha.
Efter fjällen, sista veckan på lovet, drabbades jag av vattkoppor (!). Helt otroligt egentligen! Varför hade inte jag och min syster det som barn, som alla andra barn? Nu har jag i alla fall äntligen gjort bort det! Ingen höjdare kan jag lugnt säga...Ju äldre man blir desto värre blir det ju..


Underbara barn på friidrottskolan 2008!


Storforsen!


   


Helt plötsligt så stod jag där och sommarlovet var slut och jag skulle börja mitt tredje och sista år på björknäsgymnasiet. Nyår betyder också att halva året har gått och att jag bara har en termin kvar av mitt sista år. En skrämmande tanke eftersom jag vet att våren kommer gå så snabbt. Och vad ska man göra sen? Är det kanske dags att börja fundera? Eller ska jag göra som jag oftast gör, tar det som det kommer? Det kommer bli ett annorlunda år som jag för första gången inte riktigt vet hur det kommer att se ut.. Skrämmande tanke...

Om sommaren gick snabbt så är det ingenting jämför med hösten. Hösten bara rusade iväg  och jag har verkligen inte hängt med. Vart har all tid tagit vägen?
Nåväl, det har hänt rätt mycket under hösten också. "Våra" ryssar kom på besök i början av oktober. Sen har jag ju hunnit med att fylla 18 och ta körkort (!). Det är nog bland de bästa som hänt. Höstlovet var det nog det bästa som jag haft (och mitt sista.. ;S). Vi for till Uppsala bl.a. Det känns som om det nyss var höstlov och nu är det jullov. Otroligt snabbt har det gått!


Ryssar på besök!

Som sagt, hela 2008 har gått snabbt! När man har roligt går tiden snabbt! För 2008 har varit ett riktigt bra år, bland det bästa! Det har verkligen hänt så mycket underbart, roligt och skojigt detta år! Det finns otroligt många bilder från detta år, detta är bara några...
Tänk att det redan är 2009 nästa år! Det kändes som om det var nyss det var nyår 1999, då alla trodde att alla datorer osv skulle krascha vid tolvslaget, haha. Det är året då jag fyller 19. 18 är en lagom ålder, där kan man stanna. Sen börjar det nästan att bli jobbigt att bli äldre. 2009 är ett år det händer mycket, studenten, balen, massa plugg, jobb, vad-man-ska-göra-sen, resor m.m. Det kommer bli ett bra år tror jag, ett väldigt bra år! Det känns bra att jag har goda förhoppningar redan innan. Jag ska iaf göra det till ett toppen år!



Ida

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åhh, fatta att det har gått ett helt år :P haha Galet va tiden går fort.. Men det har varit ett bra år ändå, men förhoppningsvis blir nästa ännu bättre:D Och du har alltså fått böter två gånger i år nu, haha, har sällan skrattat så mkt som när agnes berättade om din böter i prag, haha :D

Ska nog ta och skriva en egen sammanfattning från 2008, det är ju roligt att börja tänka på allt man gjort i år egentligen, men det får bli imorgon, är lite för sent nu ;) haha

Du måste förresten skicka bilden på dig och bella sen, va fina ni var :D loveyou <33

2008-12-30 @ 15:14:01
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: emelie berglund

avis på dig med bara en termin kvar, det hade inte vart illa om man själv var inne på de :P

2008-12-31 @ 11:13:09
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Evelina

haha jaa, men du har ju gjort väldigt mkt 2008 egentligen, är ju inte så dåligt att hunnit åka till både prag och barcelona på ett år ;) haha

haha joo sånt som händer, men det bara händer dig lite oftare än oss andra ;D haha

Joo nog har det varit lite speciellt, inte något år man glömmer i första taget gissar jag ;) haha

Och mitt nyår var toppen, how about yours? ;D loveyou <33

2009-01-01 @ 05:40:38
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Evelina

Joo, 2008 blev ett ganska speciellt år ;) haha, men ditt var ju inte så dåligt precis det heller, att fått åka till både prag och barcelona på ett år är ju inte illa ;D När var det förresten du var till Barcelona med din mamma? Var det förra sommaren? :P

Jodå, mitt nyår var toppen:P how about yours? ;D loveyou <33

2009-01-01 @ 05:44:11
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Evelina

Aj fan, det stog ju att den första kommentaren inte kom iväg :P hahah Ajja,nu får du bara mer att läsa, även om det står typ samma sak i båda :D haha <33

2009-01-01 @ 05:45:16
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0