- 4 december! bara fem kvar...

Idag har jag gjort bort 2 prov, så nu är det bara 5 kvar! Det kändes som om proven idag gick rätt så bra, faktiskt. Filosofiprov på måndag däremot oroar jag mig lite för. Alla säger att hon gör svåra prov och de låter så komplicerat när hon pratar om provet. Dessutom gör det ju inte bättre att ämnet är just filosofi. Hur kul är det att läsa om gamla filosofer? Och då ska man kunna och förstå deras tankar, inte helt lätt alltid...

Våra svenska lektioner är alltid lite speciella måste jag säga. Idag började hon prata om en kurs hon varit på i veckan. Där hade dom fått göra massa konstiga övningar, typ som att få ett ameringsjärn att böja sig, slå av en penna med ett finger och gå på glödande kol barfota... Det lät väldigt otroligt alltihopa. Men enligt henne så funkade allt med hjälp av tankens kraft. Alltså hade det inte funkat för mig... Men det skulle vara coolt att testa nått sånt dära. För jag skulle vilja se själv att det funkade. Iaf så pratade hon om de dära i en halvtimme, sen hade vi bara typ 35 min kvar av lektionen!

Oj vad mycket jag skrivet om skolan.. Men det är ju typ det enda som händer. En dag kvar till helg igen, veckorna rinner iväg som alltid! Till helgen är det 2:a advent, vilket betyder att det är bara två veckor (ungefär) till julafton. Och det är bara en vecka kvar till lucia!

Måste bara skriva en annan sak också. Igårkväll skulle jag baka saffranskaka. När jag hade blandat sockret och äggen så råkade jag smaka lite. Och USCH! Jag spottade ut allt på en gång! Jag hade råkat he i salt istället för socker.. haha! Och det värsta är att det inte är första gången det händer... I alla fall så fick jag börja om med allt. Tillslut så blev det bra! 



Ida

Kommentarer
Postat av: Lina

Alltså vad är det med eran familj ida ;D Ni tar salt istället för socker och diskmedel istället för matolja! xD Eller var det matolja istället för diskmedel?! :D

2008-12-04 @ 18:22:08
URL: http://bleedsnomore.blogg.se/
Postat av: Matilda

allt bra med dig vännen? :) kram

2008-12-04 @ 20:31:49
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Evelina

hahahhahahaha xD Ida du är så jäkla klantig! Hur lyckas du ta salt istället för socker? det ärju inte första gången det händer ;) haha



nee det tror inte jag heller, men ändå :P haha

joo det var skitskojj :D de hade klubbor där, och ganska nya och bra faktiskt, typ zone, salming osv :P De köper typ ett gäng klubbor varje gång de åker till sverige :P Fast jag tog ju med mig min klubba hit, hittade den bara inte igår kväll, men till nästa vecka ska jag leta fram den :D <33

2008-12-05 @ 07:39:49
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0