- 24 juli

Nu sitter jag i en stuga utanför Uppsala och ska snart iväg och bada eller paddla kanot, så mysigt på kvällen! Dagen har bara varit så varm idag, över 30 grader. Skönt, fast jobbigt när man är på en arena en hel dag,
Veckan har gått så snabbt igen, det är redan torsdag igen.
Men vi har hunnit med mycket. I måndags så gick vi på stan i Uppsala och sedan gick vi och såg Mamma Mia på kvällen. Den var bara så bra den filmen! Jag vill se den igen. Så alla som sett filmen och sagt att den var bra, nu kan jag bara hålla med! Och så härligt med Grekland också, nu fick jag en sådan lust att åka dit.
I alla fall så på tisdag blev det Stockholm. Vi hann en snabbis på stan där också innan vi skulle till stadion och se Lina springa på DN-galan. Och där på stadion blev vi i över sex timmar sittandes på solsidan. Det är första gången jag var på en sån här stor gala tävling och fick se alla världsstjärnor. Det var något speciellt för det kändes verkligen på riktigt när de sprang och så, den känslan får man inte riktigt framför tv:n. Synd bara att vi satt långt ifrån höjdhoppet och längdhoppet. Men vi fick se världsmästaren Yelena Isinbayeva i stavhopp!
Jag och kusinen fick dessutom äta vip middag på vipläktaren för de speciellt inbjudna! haha. Och avslutet på kvällen fick vi en baguett. Så vi åt gratis hela kvällen! haha. ; ) Man ska ta för sig när man har chansen!

Mormor och morfar har skaffat sig en hund förresten, en liten pudel som Rosita! Så nu får hon en liten vän, eller så kanske hon blir avundsjuk haha....

Men nu ska jag iaf iväg! : )




Kommentarer
Postat av: Evelina

hahaha, stackars lilla hund, rosita kommer ju äta upp den levande ; )

2008-07-25 @ 07:07:57
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0