- 28 juli!

Dagen har gått väldigt segt idag, vet inte varför egentligen... Ibland är det bara sådana dagar då allt känns jobbigt och man är orkeslös typ.
Jag har ändå varit till Luleå idag för att hämta min mobil som klar på lagningen. Skönt att äntligen få tillbaka den. Men jag var orolig för att dom skulle säga att det inte gick på garantin eller nått sånt som skulle leda till att jag skulle få betala reperationen. Som tur var hände inget sånt och den verkat fungera bra. Jag köpte dessutom ett 1gb minne till den så nu äntligen är inte minnet fullt hela tiden och jag rymmer mer än 15 låtar på den. : ) Jag köpte faktiskt en höst jacka också att ha när det är lite kallare och ett par örhängen. Jag hittade massor av fina höstkläder, men nu måste jag faktiskt spara mina pengar... Jag kan ju inte shoppa upp hela min lön på en gång!

Idag är det en träningsfri dag. Det känns skönt för att jag känner mig slut i kroppen, men jobbigt för jag har verkligen lust att fara och springa eller träna... Men om jag är slut i kroppen är det nog dags att vila. Fast helt absolut vila blir det inte, på förmiddagen var jag och kastade spjut på fotbollsplan och nu har jag nyss kört en ordentlig stretching. Men det kan man ju inte kalla träning egentligen...

Aja, idag är det jag som gör middagen igen. Det är väl bra antar jag att komma in i en vana att laga maten så man är van när man flyttar hemifrån. Jag tror det blir korvstroganoff och ris, kände mig lite sugen på det. Det är en av de godaste vardagsmaterna jag vet. Dessutom är det väl ganska lätt att göra och går snabbt? Jag hoppas då det. För så mycket tid eller kraft orkar jag inte lägga ner på att göra maten haha ;P Väntar bara på att mamma ska komma tillbaka från affären med korven så jag kan börja någon gång...



- Sommarjobbet 2008, friidrottskola på Björknäsvallen. (Bild NSD)




Solen är på väg att gå ner och jag har just gjort en jordgubbssmoothie! Tyvär så hade vi ingen "vanlig" yoghurt hemma så det fick bli en turkisk yoghurt, men det blev god iaf. Nu står den i frysen för att bli riktigt kall och god.
Syrran och hennes kompisar har bakat äppelpaj så jag kanske tar en sån bit också.
Jag har hunnit med att borsta hunden också, och det är ingen lätt match inte. Men med lite godis (eller rättare sagt mycket godis!) så gick det ganska bra.
Sen har jag haft en massa tråkig dötid, det var därför jag kom på att göra en smoothie...




- Min smoothie!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2990160.ab

Usch, vad hemskt! Fast egentligen hade det ju varit lika hemskt även om dom inte hade varit nygifta och varit på Bröllopsresa.... Bara att bli skjuten sådär på en resa är ju helt hemskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0