- 30 juli!

Idag hade vi gäster, pappas stora dotter och hennes familj kom heeela långa vägen från Luleå. : )
Vi for därför till den trevliga lilla badstranden Djuptjärn, som ligger en lång bilväg härifrån ;P Jag minns att jag inte gillade att fara dit när jag var liten för att det var så långt och vi inte hade ac i bilen... Men mamma skulle envist dit för att hon inte gillade alder...  ;b I år är det första gången vi är där.
Det var fullt med folk dära, jag tror aldrig jag sett så mycket folk där. Vattnet dära var kallt, riktigt kallt! Kallare än alder. Trots det så badade jag ändå flera gånger och simmade mellan bryggorna. Dessvärre så ville inte fiskarna visa sig idag. Jag tror att dom plaskande ungarna skrämde bort dom.. Lite synd för Emil ville ju fiska med håven!

Sedan fick jag övningsköra hem. Jag måste verkligen ta tag i det där med att gå till bilskolan nu... Det börjar liksom bli lite bråttom nu. Det är ju mindre än tre månader tills jag fyller år. Okej, tre månader låter kanske rätt så mycket, men månaderna går snabbt! Framför allt måste jag även ta tag i det där med att börja läsa i den där hemskt tråkiga teoriboken. När jag inte ska gå teorikursen måste jag ju själv ta tag i läsandet och börja... Problemet är bara att jag inte har någon bok.. Hm..  Man ska verkligen fylla år på sommaren. Tänk vad mycket bättre att ta körkort på sommaren än på vintern. Man har ju mer nytta av körkortet på sommaren och sen så slipper man läsa teori och ta lektioner när man går i skola och har massor av läxor och prov och sånt.. Så mycket mer fördelar att fylla år tidigt egentligen.


Jo, just det ja. Rosita var ju och friserades igår på Vacker tass och dom hittade flera fästingar på henne. När hon sedan kom hem hittade Lina en till stor.. :S  Sen idag när jag låg och kliade henne på magen upptäckte jag en knöl vid benet.. Först trodde jag att det bara var en bröstvårta... Men den satt lite väl högt upp och så hade den ben!!! Usch, vad äckligt! När lina väl dragit ut den så hittade hon två till!!! Jag skulle aldrig klara av att bo där nere bland alla fästingar! Som tur är verkar dom inte gilla mig, jag har aldrig haft nån.. Tänk bara ifall de hade gillat mig, jag som satt med Rosita i famnen typ hela vägen hem från Uppsala. Och hon som hade hela pälsen full med fästingar.. ;S Usch, säger jag bara! Jag hoppas dom inte kommer hit bara!




- En ful äcklig fästing! Usch! ; /




- Kanotutflykt i Djuptjärn förra sommaren!


 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Åå va roligt att läsa! Kram och tack!

2008-07-30 @ 22:38:43
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: Evelina

haha , jaa det är bara att du börjar ta lite initiativ (stavas det så? ;P haha) så ska du se att det snart händer något ; ) haha



det var ju saker som folk faktiskt sagt/skrivit när de skulle förklara vad som har hänt för att få ut försäkring ; P haha

2008-07-30 @ 23:15:22
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: härligt! vilka grenar? :D

2008-07-31 @ 14:54:56
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: emma

hatar fästingar så himla vidrigt!

2008-07-31 @ 20:40:18
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: joakim engström

hatar de där djuren!

2008-08-06 @ 20:09:12
URL: http://engstromjoakim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0