- 1 november! Today: IKEA!

Herregud, redan november! Jag blir lika förvånad varje gång det blir nya månad. Och ännu mer chokad kommer jag att bli 1 december...
Idag for vi till IKEA här i Uppsala och jag har alltid älskat och kommer alltid att älska den affären verkligen! Särskilt roligt blir det när man flyttar till en egen lya som man ska inreda. Då är det IKEA som gäller!
Det lika kul varje gång att gå runt där i affären och bara kolla på att uppställda rum och ideer som finns. Man vill nästan bara ha allt! Just nu är det inget särskilt jag behöver därifrån. Men om jag hade ett större rum så skulle önskelistan därifrån vara lång. Nu blev det bara två bilder liksom, som jag ska hänga upp på min gråa tomma vägg.
Men nästan det bästa med IKEA är ju trots allt varmkorven för 5kr! Jag tror jag alltid har ätit korv när vi har varit där. Även idag blev det två korvar och en mjukglass. Så bra att även IKEA finns utomlands så att bl.a. sånna som dej Evelina kan åka och köpa lite svenska köttbullar och godis. ;b

Innan vi for dit idag kom jag att tänka på en väldigt rolig sak som gjorde så att jag började le för mig själv och skratta! För nästan exakt två år sedan for vi med Karl-Erik på en "klasstripp" till Haparanda och de nyöppnade IKEA. Och ojoj, så många härliga minnen jag har därifrån! Bl.a. flygande bananer, eller hur Evelina? ; ) Och våran redovisning sedan därifrån. Hur kunde vi inte få mvg på den? haha! Vi skulle egentligen ha tillbringat dagen i Haparanda med att intervjua personer och besöka ställen och så m.m, men istället hade vi annat kul för oss.. På redovisningen hade vi sedan en undersökning på ca. 100pers som vi tyckte var väldigt realistisk ändå (de tyckte nog inte vår lärare...). Nej, så härliga saker vi hade för oss! Varför spelade vi inte in en film på allt vi gjorde?
Det var den dagen jag även fick smaka på Lisa och Agnes hembakade bröd, även det ett stort minne!
Neej nu blev jag riktigt glad när jag började tänka på allt det hära! Jag måste leta efter bilder från de när jag kommer hem!

För övrigt så är det toppen fint väder här idag (till skillnad från igår) som gör mig på ännu bättre humör! Det känns nästan som vår, fast de är höst liksom! Jag skulle bara vilja hoppa och skutta och allt möjligt så glad är jag typ haha, synd bara att jag har ont i vaden...



Ida

Kommentarer
Postat av: Evelina

hahaha, nu börjar jag också skratta ;D Det var roligt det, och våran redovisning, så jäkla klockers, vi spenderade en hel dag i haparanda utan att göra några som helst förberedelser inför den, och så lyckades vi ju med bedriften att tappa bort minneskortet vi hade alla bilder på ;) Men trots allt det där så måste jag säga att det bästa med redovisningen ändå var våran 'undersöking', då vi sa att vi frågat typ 100pers på ikea en massa frågor, minns du? :P haha och det enda vi egentligen gjorde var att hitta på en lämplig statistik själva ;) Jag kan inte fatta att vi, typ alla i vår grupp, fick mvg i samhälls tillslut ändå ;) haha

Vad gäller de flygande bananerna, shit va trötta vi var då! :Phaha Finns inte en chans att det hade varit lika roligt annars ;b

Och lisas och agnes bröd, jag skrattar verkligen bara jag tänker på det, hur alla som ätit av det typ hade magknip på träningen! :D haha , Det var verkligen tider det... Loveyou <33

2008-11-01 @ 14:08:25
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Evelina

Och ja, Ikea är verkligen heaven on earth när man åker utomlands en längre tid ;) Det är liksom behagligt bekant på något sätt, för ett litet tag kan man nästan få glömma bort att man är i Kina, även om man måste bortse från alla kineser och kinesiska tecken ;) haha <33

2008-11-01 @ 14:11:20
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Bella

haha joo är ju en fördel att du får ett bra resultat iaf : ) <33

2008-11-01 @ 17:39:49
URL: http://isabellestattin.blogg.se/
Postat av: Evelina

haha joo det var tider det, ettan hade vi himla skojj :) historiaredovisningen och snowwhite, vi hade galet många bra roliga redovisningar ;) haha Nee det var mkt som var roligt det året... Det har ijuförsig varit mkt roligt båda åren, men första var special ;) haha <33

2008-11-01 @ 18:22:06
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0