- 23 november! jobbiga plugg veckor ;S

Veckorna till jul blir långt ifrån roliga. Fast det var väl inte så oväntat egentligen.. Jag har iaf 8 prov, 2 större arbeten/rapporten som ska inlämnas + några små arbeten/redovsiningar. Och allt ska ske inom fyra veckor! Inte kul säger jag bara. Är det inte lite för mkt på så kort tid egentligen?Dessutom är det sånna här jobbiga prov som NK B prov, filosofi prov, Geografi prov m.m. Det börjar redan imorrn med svenska prov; bokprov och prov på realismen/naturalismen (och jag knappt börjat plugga på de än...). Så jobbigt med bokprov, har aldrig haft de förut så jag vet inte hur de är. Vad ska man tänka på när man läser boken? Vad kan de komma för frågor? Det känns som om jag har glömt så mkt i boken också, jag kommer bara ihåg allt i de stora hela typ...

Hur ska man hinna göra annat än gå i skola och plugga? Det är ju så mkt annat som händer i december, köpa julklappar, mysa, gå på olika julsaker osv.
Det bästa är iaf när allting är över, då känns allt bara så skönt, då kan man njuta av de underbara jullovet.

Kanske borde gå och läsa lite svenska istället för att sitta hära? Men de känns ju långt ifrån lockande...



Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0