- 29 november! bakning

Idag har det blivit pepparkaksbak. Det är en typ en tradition att baka pepparkakor till första advent hos oss. Och hembakade pepparkakor på egengjord deg slår allt! Så gott, och juligt! Man får lite julkänslor av att stå där och baka pepparkakor till julmusik. Tyvär lessnade jag ganska snabbt på att stå och baka, men två plåtar fyllde jag i alla fall.
Det har varit en riktigt bakvecka, lussekattsbak med agnes, och så bakade jag scones i torsdag. Igår bakade jag pollykladdkaka med anna, den blev hur god som helst! Min nya favorit säger jag bara.
Förresten åkte Johan Palm ut ur idol igår, fast det vet väl alla vid det här laget. Äntligen, säger jag! Det var riktigt på tiden..

Sedan har jag hunnit kolla innebandy när ettan spelade, och de vann på hemmaplan! Kvällen blev en myskväll hos bella.


Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0