- 5 november! tredje gången palt!

Idag är det tredje gången irad som jag äter palt till lunch. I måndags var det palt på skolan. Och igår så var vi på besök på luleå tekniska univeristet hela dagen, och då fanns det olika restauranger där man fick man välja vad man skulle äta och då valde jag palt ( eller egentligen var det kroppskakor). Jag ångrar lite att jag inte stod i den där långa kön till Kina restaurangen... När man väl fick gratis mat så skulle man ju ha passat på. Men palt är ju riktigt gott det med! Och idag var det uppstekt palt och viltskav till lunch på skolan, och såklart så väljer jag ju palt då! Men jag klagar inte, palt är ju en favoriträtt!
Annars så var besöket på universitet igår inte så lyckat, trodde det skulle vara mycket bättre och roligare än vad de var. För det första var allt så utspritt och man förstod inte riktigt vart allt låg osv. Sen var det ju så mycket folk också eftersom alla treor från hela länet var ju där... Så jag vet inte om besöket gav mig så mycket, vi gick runt lite dära och kollade, åt lunch och tog sedan bussen hem iaf. Sen fick jag skjuts hem av Fanny som fått körkort nyss! Åh vad jag längtar tills jag har det. Men vem vet, snart kanske jag har det... : )




Första jag gjorde imorse när jag vaknade var att slå på radion, och yes, Obama vann! Vilket alla vet nu, men i alla fall! Jag visste det till och med före mina föräldrar..
En historisk dag idag! Hoppas det blir bättre i USA nu. Jag har inte hört hans segertal, men de jag har pratat med säger att det var jättebra.





Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0