- 1 oktober! hjälp vilken dag!

Gårdagen var helt otrolig! Jag kan inte förstå hur jag hann med allting egentligen. För det första så var det bråk på morgonen här hemma och sen var jag tvungen att skippa min sovmorgon för att träffa ryssarna klockan nio. Dom kom alltså på måndagsmorgonen. Allt blev vara tjorv med ryssarna först, vem skulle ha vem som värd osv. Vi gick iaf runt och visade dom skolan (oj, vad imponerade dom var över vår idrottshall haha) och sen stan. Tja, det finns inte så mycket att se i vår stan, men vi visade dom COOP (haha!) och inter sport och frasses, väldigt intressanta besöksmål tyckte dom! Dom tyckte iaf att Boden var "very beutiful"! Jag fick förresten samma tjej från Rysslan som jag hade när jag var där. Alla var samma, det var ingen ny - som vi hade trott. För på listan hade alla namnen varit olika. Men alla kanske har några andra smeknamn typ eller nå...
Iaf så var det bara gorm där mitt på dagen, ingen visste nått kändes det som och allt var så oplanerat med det här Rysslands-projektet. På bussen satt vi och sa hur irriterade vi var på lärarna för att dom lagt typ allt ansvar på oss. Den här Rysslands besöket hade inte kunnat komma mer olägligt känns det som...

Efter lunch så bar det av till Luleå som sagt med klassen, så ansvaret på "våra" Ryssar lämnade vi över till de andra , skönt att slippa dem en stund helt ärligt. Till Luleå for vi alltså på idrottslektionen för att klättra. Och jag måste bara säga att det var svinkul!! haha! Men jag upptäckte att jag var höjdrädd, eller är höjdrädd. Det fanns typ tolv meter upp i luften, i taket, ett "höghöjdsäventyr", man skulle gå på typ stockar, linor, klätternät m.m uppe i luften! När jag kom upp på platån så började mina ben att skaka. Det var svinäckligt verkligen! Men jag vågade göra allt och killen som var "hjälpledare" fick mig att göra en massa hemska saker t.ex. hoppa jämfota över ett stup typ. Men så glad jag är över att jag gjorde det och vågade! När jag kom ner till marken igen så skakade mina ben fortfaranade och hjärtat var uppe i halsgropen typ.
Sen klättrade vi ju på de vanliga klätterväggarna också. Och jag klarade en av de svåra. Jag hade bestämt mig för att göra det och då gjorde jag det! Försökte på en svårare också men då var jag för trött.... Dom började kalla mig för spindeln, haha!

Sedan tog vi bussen hem och väl hemma gick jag en promenad med hunden och åt och sen kastade på mig kläderna och så for jag på en terrängtävling! Tävlingen gick bra, det kändes kul och bra att springa och jag är nöjd med loppet. Och direkt efter tävlingen var det bara hem, duscha och sen iväg till bowlingen (puh vilken stress!). För vid åtta skulle vi bowla och äta hamburgare med Ryssarna. Det blev en rolig kväll iaf, längesen jag bowlade. Första omgången i bowling går alltid dåligt - den är ju uppvärmning, eller hur? Men andra gick bra och jag vann, hehe! Vi bowlade till halv elva och då var det bara hem och sova för att orka med en ny dag med våra kära Ryssar.. Jäktig dag, eller va? Fullt upp varenda sekund, typ haha! Det blir inte mycket lugnt idag heller...

Snart ska jag iväg till Emelie för att äta med våra Ryssar. Sen vet jag inte vad som händer, nån pratade om att dra till stan med dom, men vi får väl se vad som händer!
Ha de bra iaf!


Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0