- 31 oktober! Vinterrustad & grekiskt!

Eftermiddagen idag bjöd på shopping i massor (nästan). Jag köpte både vinterjacka och ett par stövlar. Jag gillar varken att köpa skor eller jackor, så dyra saker så jag får typ ångest av att köpa det. Men det är nödvändigt. Särskilt med en riktigt varm vinterjacka när man bor där jag bor. Nu äntligen så ska jag inte frysa! I flera års tid har jag haft en alldeles för dålig vinterjacka så jag har fått gå och frysa. Nu längtar jag lite till och med till dom där riktigt kalla vinterdagarna så jag får riktig användning för min jacka. Men jag har faktiskt inte ännu bestämt mig  ifall jag ska behålla jackan... Jag har öppet köp i 14 dagar (tack och lov!).
Vad skulle jag göra utan öppet köp? Jag skulle inte kunna handla! För varje gång jag köper nå kläder, skor eller liknande så tänker jag att jag har ju alltid möjliget att ånga mig. Så tacka vettja den som kom på öppet köp, det är verkligen det perfekta för sånna som mig! Men tänk så rik jag hade varit ifall det inte hade funnit? För då hade jag ju nästan aldrig kunna handlat nått eftersom jag aldrig hade kunnat bestämma mig typ...
Jag känner mig som en stor fyrkant i jackan typ, det är därför jag är lite osäker ifall jag ska behålla den. Men egentligen är det ju bara för att jag inte är van att ha riktiga vinterjackor. Min jacka förra året var ju smidig och mycket tunnare... Men grejen med vinterjackor är ju just att dom ska vara tjocka och varma, jag måste bara vänja mig tror jag. Det som gjorde att jag köpte jackan just idag (jag var faktiskt väldigt förvånad över hur snabbt jag beslutade mig för att köpa jackan, i vanliga fall skulle de ha tagit minst en timme...) de var för att det var 20% rabatt, hehe. Dessutom var jackan faktiskt på barnavdelningen, så då var den ju också billigare. Den såg nästan exakt likadan ut som jackan i vuxenmodell men i barnstorlekar och typ 400kr billigare! Ibland är det bra att vara liten och kunna handla på barnavdelningen. Man har liksom två möjligheter.
Sen blev det ett par skor, ett par typ stövlar från skopunkten. Och gissa vad? Jo det var ta två par skor och få 50% rabatt på det billigaste. Jag älskar bara sånt där! Min dag säger jag bara. Så eftersom mamma och köpte ett par så fick vi ju rabatt.

Nå väl, efter allt shoppande så gick vi och åt på en grekisk restaurang här i stan. Det är sällan jag äter riktigt grekiskt och jag nog endast jag gjort det ett fåtal gånger i mitt liv, så lite kul med nå annorlunda liksom. Och det var faktiskt gott! Vi beställde in massa smårätter typ och så smakade vi av allt.
Och gissa vad vi sågg helt plötsligt när vi tittade ut genom fönstret? Jo, snödroppar som droppade ner utanför fönstret. Så mysigt det såg ut! Men inte lika mysigt när vi kom ut. För då möttes vi av snöblandat regn och krafitga stormvindar typ. Riktigt hemskt väder...

Nu ska jag gå och kika vem som åkte ut i idol ikväll.. Jag hoppas verkligen att Johan äntligen åker ut. Jag förstår inte vad han gör kvar... Men jag antar att han kommer hålla sig kvar som vanligt..

Gokväll! :)

Ida

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag har börjat blogga igen! :)

2008-11-01 @ 09:57:22
URL: http://rsvedling.blogg.se/
Postat av: Evelina

några frågor nu ida :P haha 1. är det verkligen öppet köp på jackan om det var rea? brukar ju inte vara det:P haha 2. sen när hette det 'snödroppar'?? Snöflingor brukar då jag, och de flesta andra jag känner, kalla det ;)haha <33

2008-11-01 @ 10:57:48
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Robin

Desto bättre för dig ;)

2008-11-01 @ 13:34:19
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0