- 19 September! Riktigt med höstfärger

Nu syns det verkligen att det är höst här uppe. De flesta träd och löv har börjat gulna nu och många har redan trillat av. Jag saknar sommaren, värmen, solen, lediga härliga dagar, ljusa sommarkvällar och allt annat underbart! I miss it!
 Men nu blir det höstmys istället, härligt de med! Kvällarna börjar bli riktigt mörka nu. Jag är glad så länge det är ljust till sex iaf.  december är det ju mörkt både när man åker till skolan och kommer hem från skolan. Det är deprimerande..
Just nu känns det som en evighet nästan sen det var sommar. Veckorna har ju bara runnit iväg och det känns redan som om vi gått i skola i flera månader. Fastän det bara är ungefär en månad....

Vi provade studentmössor i måndags. Och hjälp vad det kändes konstigt! Det är ju tio månader kvar till studenten och så ska vi redan prova ut våra mössor... Jag har inte riktigt fattat att det verkligen är sista året nu. Läskig tanke. Väldigt läskig tanke faktiskt. Jag har ju gått till skolan varje dag i elva år (tolv när jag gått ut), i mer än halva mitt liv. Och helt plötsligt ska man sluta. Eller ja, det är inte längre ett måste iaf. Och det blir inte samma sak heller. Jag kommer sakna det, det hör ju till vardagen liksom. Man träffar ju alla i skolan också, sånna man annars inte träffar på fritiden. Nej, tänk vad tomt det kommer bli utan skolan liksom. Men den dagen den sorgen, eller ja, egentlige är det ju faktiskt glädejn! Det är iaf tio månader kvar. :) Jag får väl ta vara på dom! Jag lovar att jag flera gånger under som månaderna kommer hata skolan! Haha, för så är det ju!
Frågan är ju alltid den, vad ska man göra sen? vad ska man bli?
Usch, jag hatar val och säskilt sånna där livsavgörande... Varför kan det inte bara finnas ett facit där det står vad som är rätt och fel väg att välja för en, typ. Då skulle man slippa välja fel och allt vore bara helt lätt! Men men, livet ska väl inte alltid vara enkelt och lätt! Nu låter jag lite filosofisk!
På tal om det så har vi faktiskt en filosofiredovsining på måndag som jag måste lära mig utantill. Hon är visst hår på det dära! Det är massor av plugg grejs i helgen förresten. Jag måste verkligen göra lite matte. Jag har hittils gjort tolv tal på två veckor... Inte bra inte.. Om jag nu ska klara matte D innan studenten får jag nog lägga på en rem. :) Men har jag ingen planering så då känns det så meningslöst på nått sätt.. hm...

Nu blir det lite fredagsmys! Bastade efter middagen och det var riktigt mys!




   



- Lite höstbilder!  Utsikt från gruvberget...



Ida

 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fin utsiktsbild :)

2008-09-21 @ 14:09:28
URL: http://neafoshoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0