- 22 augusti! en resa till huvudstaden!

Det blev en liten semester i sommar också. När jobbet äntligen (borde jag verkligen säga äntligen?) är slut så drog jag och Tim på en liten semester till våran lilla huvudstad. Vi for i måndags med flyget och bodde hos min moster i Uppsala i två dar. Vi besökte IKEA (åh så mycket jag vill ha därifrån egentligen!! och åh vad jag älskar varmkorven för 5kr!!) och lite affärer och domkyrkan och Tim fick sig en rundtur och inblick i hur Uppsala ser ut!



På onsdagen åkte vi vidare till stockholm. Och efter att vi letat och letat efter vårat hotell väldigt länge (så länge att jag började tvivla på om de verkligen existerade!) så åkte vi på grönan. Mitt första besäk dära någonsin. Och jag måste säga att Liseberg är mycket bättre, mysigare på nått sätt. Men inget fel på grönan, det var skoj! Och jag var duktig som åkte en massa karuseller, eller hur tim? Jag åkte till och med fritt fall, hehe! 
Nästa dag åt vi en sjukt stor frukost (man ska ju passa på när de är gratis ;) Vi blev alldeles för mätta! dagen innehöll sedan ett besök på naturhistoriska museet. Det var faktiskt intressant och roligt. Vi var på cosmonova också och såg en sån dära film också (jag råkade tyvär somna under slutet, men den var häftigt). 
Våran sista dag var våran shoppingdag! Vi packade våra väskor (och jag hann tom ut på en liten springtur efter frukost) och drog till stan och checkade in affärerna. Jag shoppade däremot inte så mkt, tillräckligt blev det.







Jaja, det där var snabbt om våran lilla semesterresa! Härlig resa! Skönt att komma bort ett tag.
Måste bara nämna att vi höll både på att kliva på fel flyg och tåg, haha!



Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0