- 15 januari! historia plugg!!

Jag fick tänka efter länge innan jag kom på vad det var för datum idag, och på tal om det så har faktiskt halva januari gått redan. Januari har som alltid varit riktigt kallt, nu är det 22 minus här uppe. Inte så trevligt... Mina öron höll på att frysa av på väg till bussen. 
Imorse när jag vaknade, så var jag ovanligt pigg. Torsdagarmorgonar brukar annars vara så man håller på att somna på historielektionera, men nu var jag faktiskt pigg. Jag steg upp direkt när väckrklockan ringde!


Imorgon är det historia prov!!!! Och usch, det kommer inte gå bra. För han kommer ta så mycket konstiga frågor som inte står i boken känner jag på mig.. Som tur är så har vi hål, så det hinns med lite plugg imorrn också. För just nu orkar jag bara inte koncentrera mig. Jag har försökt hela eftermiddagen men det har inte gått så vidare. Jag funderar därför på att åka och träna lite innebandy istället. Det kommer ändå inte bli så mycker mera plugg nu.
Imorgon är det även fredag och sedan helg! Fredagar har blivit mina värsta dagar i skolan, så ska det väl ändå inte vara.. Men vi går från 8.20 och slutar 15.40, längsta dagen alltså! Idag hade jag bara två lektioner. Och jag måste än en gång säga vilken tur vi har som har Ylva i svenska C. För vi slipper hålla en massa tal, skriva en massa argumentationer osv, som de andra måste göra. Idag behövde vi typ bara lyssna på musik och skriva ner vad vi tänkte på, och så såg vi en liten snutt på tv.
Ifall jag ska på innebandy är det kanske dags att börja byta om...



Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0