- 22 januari! jahapp, då var man hemma igen!

Dagarna går så himla snabbt! Helt plötsligt är det bara kväll och man har inte hunnit med nästan nått av det man tänkt att man skulle göra.
Igår kväll, vid tio, så fick Fanny för sig att vi skulle ut på promenad, jag som hade borstat tänderna och funderat på att gå och sova...  Men hon fick med mej till slut, så hon promenade från stan till mej (och det är ju ändå en rätt så bra bit..) och så mötte jag henne. Jag behövde det inte så så långt, som tur var. Vilken tokig ide, tänkte jag först när hon sa det! Men det var riktigt skönt ute, perfekt väder, så det var härligt med en kvällsprommis.  

Idag på historian skulle vi rangordna de tio viktigaste händelserna i svensk historia, samt motivera varför. Och det var inte alls det lättaste att komma på de tio viktigaste händelserna. Som att Sverige blev en stormakt, Gustav Vasas tid, Regeringsformen införs och Sverige förlorar Finland är ju några viktiga saker. Men sedan blev det lite svårt... Det var en bra och rolig uppgift, men vi borde ha fått mer tid att tänka över det än en lektion. Att gå igenom hela Sveriges historia tar ju tid.
På svencka C så kom det en kille från någon poetförening i Luleå och pratade om estradpoesi. Det var inte så lyckat.. För det första så kunde han knappt prata inför folk (jag förstår inte hur han gör när han tävlar i poesi...) och för det andra så var det riktigt tråkigt och ointressant. Tur att våran lärare sa att ifall vi inte var intresserade av det så skulle han inte komma nån fler gång.. Jag hade aldrig viljat skriva estradpoesi och sen läsa upp det, som det hade varit meningen...

Och så ett STORT grattis till Bella som fick körkort idag! Så kul! :) En helt underbar känsla verkligen!


Ida

Kommentarer
Postat av: Bella

Ja, verkligen underbar känsla : )

2009-01-23 @ 12:34:43
URL: http://isabellestattin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0