27 september! full fart i helgen, CCC!

I helgen har jag vart iväg i på ett läger, Camo challenge Camp i Luleå på F21. Typ ett prova på lumpen läger. Jag anmälde mej ditt mest på skoj och så blev jag helt plötsligt uttagen. Det var en skojig helg, annorlunda, men jobbig. Jag har lärt mig massor och fått prova på en massa nya saker.

Det startade klockan nio på lördag morgon. Och ja, det finns ju massor att berätta om allt vi gjorde men det orkar jag inte och skulle ta alldeles för lång tid! Men vi fick militärkläder eller utrustning eller vad man ska säga, alltihopa med hjälm, skyddsväst osv. Det var tungt när man hade på sig alltihopa. Idag gjorde vi fälttestet då man skulle ha på sig all utrustning plus ett låtsas vapen, men som vägde lika mycket som ett riktigt vapen, och springa/gå 2km. Det var jobbigt, och ännu jobbigare hade det förstås varit om man sprungit hela biten. Efter det fick vi pröva på multitestet och göra cirkelträning. Sen har vi fått pröva hålla i vapen osv, gjort exercise och lärt oss om det, gjort morgonrutinerna (brak, städning osv), fått se Jas gripen, haft olika gruppövningar (som att sätta upp tält, springa hinderbanan med en bår) plus annat och fått en massa information.
Det har verkligen vart full fart hela tiden, så jag var helt slut i slutet av dagen idag. Men kul har det vart som sagt! Och ja, har jag blivit nå klokare då? Det vore väldigt kul att göra lumpen, som en bra utmaning för en själv och man växer ju som person. Men det känns samtidigt väldigt tufft, som tjej särskilt. Om jag hade vart kille hade jag nog aldrig tvekat ens. Men mönstra vill jag nog göra hur som helst!


Ida


Kommentarer
Postat av: Lina

Där jag jobbar är det väääldigt många tjejer som gör lumpen. Tycker du ska göra det om du vill, du skulle klara det! :)

2009-09-28 @ 19:48:14
URL: http://bleedsnomore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0