25 april! söndagkväll..

Nästan en vecka sen jag skrev sist. Jag har inte orkat skriva, det skulle bara ha blivit en massa negativa saker, vilket det i och för sig blir nu okså.
Det har varit en skitvecka. Varför kan det aldrig bli bra?
Solen skiner och vädret är toppen, allt hade kunnat vara perfekt. Jag trodde dessutom att jag skulle få komma bort över helgen och göra något riktigt kul och få tänka på annat. Få åka till göteborg på den där utbildarutbildningen på fredag morgon. Men nähä, då skulle det också bli förstört för att just mina plan blev inställda pga askmolnet. Jag hade verkligen sett fram emot det...

Istället blev det att avslutning med innebandylaget på golfgarden i luleå. Nachotallrik till middag och sen mångkamp. Vårat lag kom sist fast vi fuskade mest. Det var väl kul, men det är svårt att ha kul när man har annat att tänka på och man inte är glad innerst inne.

Igår, lördag, så sprang jag porsörundan i Luleå. Milen. Det gick rätt hyffsat. Jag hade inga krav på mig för att jag är inte tränad för det. På kvällen drog jag till mormor och morfar i skellefteå. Jag ringde en halvtimme innan bussen gick och frågade ifall det gick bra att jag kom. Jag behövde komma bort... Men vad hjälpte det egentligen? Jag hade det skönt, fick träffa mormor och morfar som det var längesen sist men ingenting har ju förändrats...

Varför kan du inte bry dej? Varför vill du inte göra det bra?


Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0