12 december!

Shit alltså, Lucia imorgon! Redan lucia. Och tredje advent idag... Helt sjukt alltså. Imorgon skulle jag förresten ha blivit född egentligen. Men men, jag sitter här och svettas när jag skriver. Så himla varmt och klockan är snart nio på kvällen här i Rio. Snart blir det ändring på det, imorgon kl. 23.57 lyfter vi från värmen och börjar den lååånga resan hemåt. Jag tror inte jag inser hur kallt det kommer vara hemma i Sverige, Boden, jämfört med vad vi är vana vid. Just nu längtar jag lite smått till kylan men det kommer jag nog ångra så fort jag kliver utanför dörren på Kallax.

Idag har vi varit på stranden hela dagen lång i princip, men det var olidligt varmt, man kunde knappt ligga still. Och så har vi ätit acai förståss, bäst att passa på nu innan man far hem. Jag har även hunnit med att gå på söndagsmarknaden i Ipanema och nu funderar jag på om jag ska orka ta en kvällspromenad längs stranden... Jag kan verklige inte fatta att vi ska åka hem imorgon. Det känns konstigt. Efter tre månader på resande fot långt borta från familj och vänner och hemmet så ska man nu komma hem. Men det ska bli skönt och så kul att träffa alla! Men vad händer sen? Som alla frågar. Vad ska du sen göra? Och ja, jag vill inte tänka på det, jag försöker låta bli. Jag ska ta det när jag kommer hem (vilket alltså är om några dagar bara...hjälp.. ;S).

Nä, vet ni vad. Sista dygnet i Rio nu. Sen hörs vi när jag kommer hem till Sverige igen!




Copacabana at night. Tyvär inte tagen av mej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0