16 januari! ahh! allt är bara skit nu!

Jahapp, det kändes som bästa dagen hittills (notera kändes). Jag var ute på en väldigt härlig löptur på morgonen upp mot bergen med världens utsikt över staden. Så härligt!

Sen fixade vi nycklarna till våra rum och så tog jag och Gabriella tunnelbanan till ett stort köpcentrum med massor av affärer! Det var hur stort som helst, man gick vilse där inne typ, och det var ett väldigt trevligt ställe. Dit vill jag igen. Första affären vi gick in på, berschka, hittade jag mej en fin svart kofta som jag skulle köpa. Men när jag väl stod i kön så hittade jag inte min plånbok (!). AH!! Jag fick panik!! Tur att jag hade Gabriella som fick mej att lugna mej. Jag hade verkligen typ allt i plånboken; visakort, körkort, idkort, 25 euro, coopkort, busskort, presentkort på kicks bla, plus mitt tunnelbanekort hära som kostade 50 euro... Så jäkla jobbigt! Det förstörde min dag totalt. Mamma har i alla fall spärrat mitt visakort. På måndag ska jag fixa ett spanskt konto så då ska jag kolla om det går att ordna så jag kan föra över pengar mellan det och mitt svenska konto.

Vi tror att plånboken blev stulen på tunnelbanan. När jag klev på tunnelbanan så var det några som blockerade min väg så jag kom inte fram. Precis då var det en mobil som ramlade i backen, jag vände mej om för att se om det var min. Sen när jag vände mig tillbaka så hoppade dom av dom som hade blockerat vägen (det var även en av dom som tappat mobilen..), så vi antar att nån av dem, när jag vände mej om, snabbt stoppade ner handen i min handväska och tog plånboken..

Men det är just typiskt, just när det började att kännas bättre så händer det här. Det är inte meningen att jag ska vara hära..


Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0