17 januari! söndag i Barcelona

Det känns betydligt bättre med eget rum i alla fall! Och dom jag bor med här verkar jättrevliga. Det är en svenska, ett par (tjejen från litauen, killen från colombia) och så en till tjej som jag inte träffat plus gabriella då. Dessutom ligger lägenheten nära La Rambla och jobbet så de är skönt (speciellt nu när jag tappat mitt månads metro kort).
Det som är kasst det är sängen. Jag som hade tänkt att det skulle bli så häärligt att få sova i en riktigt säng än en madrass på ett golv. Men madrassen var hård och man känner spiralerna i madrassen när man ligger i den. Så när jag vaknade imorse så hade jag typ ont i ryggen.

Söndagar i Barcelona är lite sega. Ingenting är öppet nästan, förutom typ restauranger och så. Efter en väldigt lugn förmiddag med lång sovmorgon så promenerade jag och Gabriella upp på berget till Olympia stadion. Det var bara synd att vädret var så dåligt, regn och bara tio plus grader.
Sedan har hag hunnit att vara ner på stan och till polisstationen där jag anmälde min plånbok stulen. Det tog en vääldigt lång tid. Dessutom är det så störande att typ ingen kan engelska.





Hittade en bild på internet på mitt jobb. Jag arbetar alltså i den dära "runda byggnaden", World Trade Center.


Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0