Barcelona...

I barcelona så...

...pratar typ ingen engelska (inte ens på hotell, banker osv!), om man frågar på engelska så svarar dom på spanska!

...skriver man under alla papper hela tiden! Jag vet inte hur mycket papper jag har fått skriva under hittils, bara när jag skulle skaffa spanskt konto så fick jag skriva under typ 10 papper!

...älskar man bocadillos (mackor, baguetter med nånting i). Dom säljer det överallt och då menar jag verkligen överallt!

...går man inte ut förrän vid två tiden (då alla svenska ställen typ stänger!)

...är rean tusen ggr bättre än i sverige! I sverige hänger affärerna ut typ några få kläder som ingen vill ha typ, medan hära så rear man ut hela hösten och vårens kollektioner. Halva butikerna är rea!

...finns det ingen värme i lägenheterna...




Kommentarer
Postat av: Evelina

Verkar som att det börjar bli fler bra dagar nu..? Härligt :D <3

2010-01-27 @ 23:53:17
URL: http://evelina90.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jag känner igen det där ;) plus om man ska gå ut på helgerna så öppnar ju alla klubbar 2-3 nångång, då man går hem i Sverige ungefär... Kul att du trivs bättre nu btw! :D

2010-01-28 @ 21:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0