25 april! slut på påsken

Då var det sista påskdagen. Imorgon är det slut på alla röda dagar och påsk. Men det känns inte riktigt som att det varit påsk. Det enda påsiga jag gjort är att käka gravad lax och leta efter påsägg. Påsk för mej är snö och skidor och husvagn typ. Även fast det var väldigt längesen nu. Förra påsken var det bara jobb, året där innan var jag och mamma i Egypten och innan det, 2008, så var i Spanien på träningsläger. Iår var jag nere i Uppsala på skärtorsdagen och långfredagen och kom hem på påskafton. En påsk med sommarvärme i storstan alltså. Det funkade det med.

Vi hann med en hel del, jag och mamma i Uppsala. Bland annat så tog vi fel buss till IKEA och åkte runt i halva stan i över en timme innan vi kom fram. Lite sightseeing blev det i alla fall. Vi hann även med lite shopping, mysiga promenader, middag på turkisk restaurang, konstrunda och picnic. Och så självklart träffa alla släktingar i Uppsala och äta godmiddag och mysa med dom. 

På påskafton gjorde jag och pappa en egen påskbuffe som blev riktigt bra (jag är förvånade över oss!) och sedan for jag in till stan och umgicks med Bella, Maja och Lina, det var längesen! 

Vädret har varit toppen hela påsken och veckan! Nästan så att jag det har varit lite för varmt. (jag blir då aldrig nöjd med vädret, haha)
Idag ska jag verkligen försöka ägna mej åt plugg. Fysikdeltenta på onsdag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0