17 augusti! göteborg!!

Ny stad. Nytt hem. Ny skola. Ny del av livet.

Min trede dag i Göteborg, jag anlände i måndags med tåget tillsammans med mamma. Nu har hon åkt och jag är ensam kvar i mitt nya boende och rum på Delsjövägen. Det känn rätt bra, rummet är stort och fint och det är rätt nära till både skola och stan. Men än så länge har jag inte hunnit vara här så mycket, jag har inte ens lagat en måltid än. Det har varit fullt upp i skolan dessa två första dagar, från morgon till kväll. Men det är skitkul! Och det känns bra. Jag hoppas de kommer hålla i sig. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om allt som hänt, men det går bara inte. Jag är helt slut och ska gå och lägga mig. Sömnbristen från hela sommaren och alla nya intryck tar verkligen på krafterna. Imorgon väntar en ny dag som startar med matteföreläsning klockan åtta. Sedan studiebesök, faddermys och grillkväll. Jo vi hade förresten första matteföreläsningen idag och det första som hände var att vi fick skriva prov. Det var egentligen inte svårt, men gud vad jag önskade att jag hade läst sommarmatten. Man glömmer verkligen sjukt fort. Så det provet blev en liten väckarklocka på att det finns mycket att repetera.

Godnatt på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0