25 augusti! FN-kalas & nollkamp!

Gud vad veckan gått fort! Redan fredag imorgon alltså.
Igår var det verkligen full rulle hela dagen (och kvällen). Föreläsningar och lektioner hela dagen sedann skynda iväg för att fixa utklädningen inför FN-kalaset. Våran faddergrupp hade fått Pandora som land så det var avatarer som gällde. Blå kroppsfärg alltså. Jag har aldrig haft kroppsfärg förut, eller kanske när jag var väldigt liten och gick på dagis eller nått så det var väldigt kul. Särskilt när alla verkligen ansträngde sig och gick in för att klä ut sig bra. Det vart en bra kväll i alla fall. Det var bara lite jobbigt att komma hem trött mitt i natten och måsta hoppa in i duschen och börja skrubba bort all blå färg. Dessutom började vi dagen idag med matteföreläsning klockan tio. Men jag var faktiskt betydligt piggare än vad jag trodde att jag skulle vara.

Under eftermiddagen har nollkampen pågått på Lindholmen. Jag fick ju som nolluppdrag tillsammans med åtta andra personer att tävla i nollkampen och representera V sektionen då. Bättre uppdrag hade jag ju inte kunnat få! Jag bara älskar ju sådana dära tävlingar ju. Det var tre grenar vi tävlade i, skidgång på två brädor, hoppa säck (alla åtta pers i en stor säck) och en båt/bil race. I racet hade man en egen byggd flottbåt på hjul typ. En person skulle sitta på under hela racet, först en bana på land och sen en sträcka på älven. Jag fick vara den som satt på så jag har badat i Göta älv idag. Det var hur kul som helst alltihopa men sjukt nervöst. Jag hade ont i magen inför sista racet. Vi slutade faktiskt på en 2:a plats bland alla sektionerna, grymt!

Imorgon väntar föreläsningar och freesbeegolf med grill på kvällen. På lördag är det stora nollkalaset i kårhuset. Så det är hela tiden något som händer här. The Ark spelat ikväll på Liseberg, men jag måste nog plugga matte. Så det blir Calculus och jag ett tag nu.


Bilder från FN-kalaset igår, det syns väl att vi är avatarer?

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0