19 december! påväg mot norr


Nu är jag påväg norrut och hem till Boden första gången sen i augusti. Jag har mellanlandat i Uppsala för att träffa släkten där eftesom vi inte firar jul tillsammans iår. Resan hit var dock inte helt felfri. Jag vaknade igår och får panik när jag tittar på klockan. Klockan var halv tio, mitt tåg gick halv nio. Det fanns inget annat att göra än att ta sig till centralen och köpa första bästa nya biljett. Surt såklart, men det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat haft ett flyg som gick i samband med tåget eller varit i en mindre stad där tågen inte går så ofta. Det jag lärt mig är att man ska inte åka tåg halv nio på morgonen efter en eftertenta-fest och om man gör det så ska man inte gå och lägga sig och man kommer två timmar innan man ska stiga upp igen. För jag skyller nämligen på det att jag missade mitt tåg. Aja, sånt händer! Kvällen var i alla fall väldigt bra dagen innan.

Finns det något mer underbart än att vakna pigg efter tiotimmars sömn och det snöar ute? Nu ska jag ta på mej lite kläder och ta en promenad ute innan jag ska träffa de andra för en lunch på stan. Klockan nio ikväll lyfter planet mot Luleå. Terminen/hösten på Chalmers har varit helt fantastisk och jag har upplevt och varit med om så sjukt mycket saker och träffat så mycket underbara personer. Jag kommer sakna er alla men vi ses om en månad igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0