25 januari! åka buss

Jo imorse när jag tog bussen vid sju så hade jag innan tänkt "jag kan ju i alla fall sova på bussen, vad skönt!" (jag brukar vara bra på att somna på bussar). Men så när jag kliver på bussen så är den typ full och jag får sätta mej bredvid någon kille. Det betyder att jag inte kan sova. För jag kan inte luta mej mot fönstret och jag vill inte ens försöka somna för tänk om jag somnar och så råkar jag typ falla med huvudet mot han... Nej, det var en jobbig bussresa sådär på morgonen när jag helst av allt bara velat luta mej tillbaka och blunda lite.

Sen på hemvägen så får jag en sittplats själv och tänker "yes, nu kan jag få sova lite". Men då kommer en kille som jag halv känner och sätter sig bredvid mej och börjar prata. Så då fick jag vara social istället. Jag har inget emot att sitta bredvid någon som vill prata lite, men just idag var jag väldigt trött och ville bara lyssna på musik och blunda. Dessutom så upptäckte jag när bussen inte svängde uppför viadukten i södra svartbyn att jag klivit på 30an och inte 28an. Båda bussarna gick nämlingen samtidigt. En kilometer extra promenad typ.

Nu har jag precis kommit hem från Sofia där vi sett sverige förlora i handbollen mot danmark. Så nu ska jag hoppa i sängs och hoppas dagen på ltu blir bättre än dagens och att jag kan åka därifrån med ett leende. Och så ser jag fram emot en dag med träning nu när jag varit utan idag.




Bild från matchen i helgen mot Taif!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0