25 januari! teknisk bastermin..

Tidigt imorse tog jag bussen till LTU för att registrera mig, igår fick jag mitt betyg i fysik a så nu kunde jag göra det. Jag hann sedan vara med på en första föreläsning i kemi där det mesta kändes som repetition från kemin på högstadiet och jag höll på att somna ett antal gånger. Under hela dagen kände jag mig som en vilsen höna som inte visste något eller hittade något... Jag kände mej väldigt dum helt enkelt. Sen när jag öppnar fysik B boken känner jag mig bara ännu dummare... Jag hoppas det kommer kännas bättre, men det är inte lätt att bara hoppa in när de redan börjat.

Imorgon blir det en ny dag. Jag hoppas den känns bättre. Jag ska försöka ge det en chans. Annars får jag inse att detta inte är något för mig, för egentligen så gillar jag inte alls fysik eller kemi och jag tycker bara att det är jäkligt tungt att läsa. Och man ska väl inte plugga flera år i skolan och tycka att varje dag är trist och jobbig? Om jag bara hade den perfekta utbildningen att söka till så skulle jag inte behöva gå omkring och oroa mej, bekymra mej och ha ont i magen för alla val och framtid...


Idag vilar jag från träning, jag har tränat varje dag (ibland dubbla pass) i över en veckas tid så nu är det dags för lite vila. Det passar bra efter helgens båda matcher och gårdagens löpning ute plus bodypumpen, dessutom så har jag lite att fixa inför plugget. Men imorgon ska träningen återupptas!



Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0