11 juli! Helgen i Liviöjärvi

Jag kom hem sent igårkväll från en väldigt bra helg i Liviöjärvi. Jag ville knappt åka därifrån och det tror jag aldrig har hänt när vi varit där förut. Jag har väl mognat och börjat se det på ett annat sätt. Jag är glad att släktgården lever kvar och vi får ta del av den.

Jag hann med mycket dära, på lördagen sprang jag marknadsjoggen på 6km i spöregn och värme. Det gick ändå hyffsat bra fastän jag hade sträckning i låret och inte kände mig i form. Efter det blev det en runda på marknaden utan att köpa något. Jag hittade faktiskt inget som jag riktigt kände att jag ville ha. Lite besviket. Lördagkvällen bestod av liten släkträff i Liviöjärvi. Så himla roligt att träffa kusiner man knappt har träffat. Vi åt gott, tävlade i sjukamp och spelade fotboll. Underbar kväll med toppenväder! Jag hoppas det blir en träff nästa sommar igen.

Förresten, jag klarade att köra upp till Liviöjärvi helt själv förutom en liten felkörning på ditresan, jag missade avfarten till Töre och körde hela vägen till Kalix innan jag upptäckte det. Men jag kom fram och hem!


Gården i Liviöjärvi

Släktmiddag

En del av släkten Alainentalo

Säckhoppning i 7-kampen

Yngsta och äldsta bland syskonen.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0