20 juli! hallonknutar

Klockan tio igårkväll fick jag för mej att jag skulle baka hallonknutar/bullar. Det kanske inte var så smart för jag var inte klar förrän typ tjugo i ett. Det tog betydligt längre tid än vad jag tänkt. Kanske för att man skulle göra knutar och det var lite tjorvigt och kletigt. Dom kanske inte blev så snygga (och andra plåten blev lite brända för att jag var otålig och stoppade på varmluften i ugnen, inte så smart...), men goda blev dom! Receptet fick jag från Året Runt som jag fick av en vårdtagare i förrgår.

 

 

 

Nu ska jag stressa mej ut på en löptur innan jobbet, 13-21. Men det känns tungt, full sol och 25 grader. Jag kommer ju svettas bort!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0