15 juni! jobb

Jag har fått jobb från 24 juni till 14 augusti, det kanske jag inte har skrivit. I hemtjänsten såklart. Det blir tredje sommarn nu. Helst hade jag ju velat ha ett annat jobb, men det är svårt att få andra jobb och jag har inte riktigt orkat lägga ner tid på att söka och jag trivs ju ändå bra i hemtjänsten nu. Jag har fortfarande i fått schema för hela sommaren än men jag kommer jobba midsommarhelgen. Det är mindre kul. Väldigt trist. Det värsta är att jag jobbar 17-22 på midsommarafton, det hade ju vart okej ifall jag jobbat dag då i alla fall. Det är bara att tänka pengar och att det kommer fler midsommaraftonar och andra helger att ha roligt på.

Nästa vecka ska jag försöka vara ledig och inte ta på mej så mycket jobb innan jag börjar på schema. Gud vad sommaren kommer att gå fort när det är jobb hela tiden... Negativt alltså.

Idag har jag hunnit med jobb 7-11, promenad med Zorro (det börjar gå bättre!), stan med pappa för att leta byxor till han, backträning i Pagla och nu kom jag hem från innebandyträning.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0