18 november! V6-12

Igår var nog nästan en av det mest nervösa dagarna i mitt liv tror jag. Det var sektionsmöte och inval till sektionens föreningar kl.17 och framåt.

Jag hade blivit rekommenderad till Virus (sektionens rustmästeri), men sa nej till den platsen och bestämde att jag skulle ställa mej på den öppna platsen i V6 istället (V-sektionens sexmästeri som ordnar gasquer och sitttningar). Det var inte bara jag, utan flera andra som även ställde sig upp på den platsen och det visste jag att flera skulle göra innan. På sektionsmötet får alla som söker en plats ställa sig upp och presentera sig själv samt så får alla ställa frågor. Jag hade ont i magen typ hela eftermiddagen igår och kunde inte sitta still på matteföreläsningen som vi hade.
Sektionsmötet höll på i över 8 timmar, det var inte klart förrän efter klockan ett på natten och det blev sjukt segt mot slutet, eller ja, det var rätt segt under hela mötet. Alla satt och drack öl under tiden så det blev en hel del oseriösa frågor och spårningar, i och för sig rätt kul. Jag hade ingen aning vad jag ska skulle säga när jag stod där framme, men det gick helt okej. Förutom att jag stod och lekte med mitt lypsyl och tappade det två gånger (typiskt mej, jag vet). Jag blev i alla fall inröstad i V6-12 som fixare, mer än så behöver jag inte säga. Kvällen fortsatte med efterfest, lekar, tävlingar och mys med sittandes V6. Jag var inte hemma förrän efter sex på morgonen och fyra timmar senare idag träffade jag min BIS-grupp för rapportskrivning. Efter tre timmar sömn så är jag inte riktigt fit for fight och redo för att räkna matte idag. Jag är i alla fall så otroligt glad över att komma med i V6 och det kommer bli ett grymt år med ett underbart gäng!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0