23 november! scones!

Jag fick lust att baka så jag satte igång att baka scones. Egentligen hade jag velat baka kladdkakemuffins, men jag hade inga muffinsformar och gå ner till Willys är inte riktigt aktuellt nu med foten. Så de jag kunde baka med de ingredienserna jag hade hemma var scones. Jag hade dessvärre inge bakpulver så dom blev lite hårda, nästan hårdbröd ifall de varit lite tunnare... Men goda ändå!

Det är sjukt trångt i mitt lilla "kök", det är väldigt lite utrymme mellan diskhon och plattorna på spisen. Det gör att det flera gånger har råkat komma en plastpåse eller nått annat på de varma plattorna. Nu helt plötsligt började det lukta väldigt bränt och skumt. Då har min matlåda råkat hamna med kanten på plattan! Så det ligger typ 5cm lång sträng med smält plast på plattan... ! Jag hoppas det inte är alltför illa.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0