29 november! Overallstillverkning



Igår satte vi igång med overallstillverkningen på riktigt. Vi tillbringade typ 3 timmar med att springa runt halva Göteborg för att hitta tyg, blixtlås, färg osv. Det var kaos och förvirrade V6-12:are kan jag lova! Tillslut hade vi allt vi behövde efter besök i tre olika syaffärer och flera färgaffärer (dock är det fortfarande tveksamt om färgen är rätt..). Vi började med att sy på märkena och tyget på overallerna, målet var att hinna klart med allt under måndagskvällen. Trots att vi satt från fyra till halv två på natten så har är inte ens hälften av tyget klart på overallerna. Allt tar så sjukt mycket längre tid än man (jag) tror. Jag som nästan hade trott att vi kunde vara klara på torsdag, men nu tvivlar jag ens på att vi kommer vara klara nästa vecka. Det var en hel del frustration, bittra miner och svordomar i klassrummet och jag var nog en av dom som hade minst tålamod. I matchen Ida vs. tyget/symaskinen så vann den högra sidan stort. Men det är inte lätt att ha en glad min när man kämpat med att sy på ett märke i flera timmar typ och upptäcker att märket är snett så att man måste sprätta upp allt... Snart är det dags för att bege sig till skolan igen för att kämpa med overallerna ytterliggare en kväll. Jag är redan less, sliten och trött efter endast EN kvälls arbete. Det är dessutom så himla mycket annat just nu att tänka på och göra. Imorgon ska vi vara luciatåg på lunchen, anordna tackphadderkalas på kvällen med djungeltema samt sedan vara med på sexmästerikalas efter det. Förutom det så är det mattetenta om två veckor och bis redovisning nästa vecka samt att overallerna ska vara klara nästa vecka... I förmiddags hade jag ont i magen när jag tänkte på allt som måste göras och som händer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0