9 november! Servering på en finsittning



Gårdagens aspnings-aktivitet var att hjälpa till att fixa finmiddag/sittning som avslut på VARM-dagen (arbetsmarknadsdag på V sektionen). Dukning, servering, uppläggning av mat plus allt annat som måste fixas efter och före en sittning fick vi hjälpa till med. Under själva sittningen serverade jag, första gången jag serverar. Det var hur kul som helst och jag skulle kunna tänkte mej att servera fler gånger på typ bröllop och andra middagar. Förutom att jag råkade tappa en såsig kniv innanför min skjora när jag skulle duka av, råkade hälla upp desertvinet i vattenglaset för en tjej och spilla blåbärssås på mina jeans så gick det väldigt bra. Förvånandsvärt bra för att vara mej, jag var orolig för att jag skulle råka spilla vin på någon eller nått liknande.
Aspningen börjar annars närma sig sitt slut, poängjakt imorgon står på schemat. Det sägs att det är den bästa aspningsaktiviteten, så det återstår att se... Nu säger jag godnatt!







Mohombi - Maraca, vår gyckel dans under omsitsen vi arrangerade i förra fredagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0