1 oktober! underbara höst!

Över 20 grader, soligt och fint och träden börjar få sånna vackra färger! Sånna här dagar bara älskar man hösten och jag vill inget annat än att ta långa promenader i skogen typ.


I torsdags fick jag lära mej att kepsa. Det verkar vara spelet som gäller på Chalmers. Det är sjukt svårt första gångerna och jag förstår fortfarande inte riktigt mej på det. Men kul var det. När klockan var typ 9 på kvällen så kändes det som att den var 3 på natten... Det var ju bra att jag var hemma efter tio när vi hade föreläsning klockan åtta morgonen därpå i alla fall.
Igår blev det dessutom oktoberfest, kul kväll det med! Men det blev däremeot en sen kväll, hemma först vid femtiden efter att ha missat sista spårvagnen hem och gått istället hela vägen hem. Det är i och för sig inte jättelångt, men jag gick lite fel några gånger. Jag skyller på att det var både mörkt och disigt ute.
Nu blir det en lugn hemmakväll med matteplugg. Ja, tro det eller ej men jag ska ta och slå upp matteböckerna en lördagkväll.

Aldrig att jag trodde att jag skulle tycka att det är normalt att sitta till efter klockan fem en fredagseftermiddag och plugga när man slutat skolan klockan tio. Eller att plugga matte en lördagskväll. Eller åka till skolan en söndag för att sitta och plugga en hel eftermiddag/kväll.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0