12 oktober! Innebandy, vad jag saknat det!



Idag har det varit toppen väder här i Göteborg, soligt hela dagen och blå himmel! Man kan inte annat än vara glad då! Eftersom att det känns som att det inte händer allt för ofta här i Göteborg... Därför tog och Sofie och bestämde oss för att ta tillvara på den fina dagen och byta pluggmiljö. Så istället för att sitta i skolan och plugga så for vi till Haga och satte oss på ett cafe och räknade matte med en supergod chokladcheescake och kaffe på sidan om. Helt perfekt!

Dagen har även bjudit på säsongspremiär av innebandyspel för min del. V-teknologen har bokat kårhallen för innebandy en gång i veckan och alla som vill få vara med. Så jag och Hanna bestämde oss för att vara med, fast vi var tveksamma ifall vi skulle våga typ... Det var vi och en till tjej, så tempot var riktigt högt med i stort sett bara killar. Men det var riktigt kul! Som jag har saknat att spela innebandy. Däremot kände det att jag inte spelat innebandy på ett bra tag, det där med snabba ryck och högt tempo korta perioder är jag inte riktigt van vid nu så jag är helt slut nu. Dessutom hade jag inte ätit något sen lunch (förutom fikat då) så jag var helt tom i magen och kände att krafterna tog slut under spelet på grund av det också. Jag var helt darrig efteråt. Nu har jag i alla fall fått gröt i magen, mer än så orkade jag inte laga. Bra dag, imorgon satsar på en dag med ännu mer plugg och träning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0