30 oktober! ses om sju veckor

Nu har jag sagt hejdå till familjen för den här gången, nu ses vi igen om sju veckor när jag kommer hem till jul. Sju veckor är ju inte mycket, det kommer gå fort. Det var i alla fall riktigt roligt att få träffa mamma och pappa och lillasyrran. Tiden gick bara så fort och vi hade hela tiden saker att göra. Lägenheten står nu klar och jag sitter och skriver första blogginlägget ifrån den faktiskt. Det känns riktigt bra. Min egna lägenhet. Liten men mysig! Jag ska ta några kort på den någon dag och visa. Hur skulle jag gjort om inte mamma och pappa hade varit nere här och hjälp mej att flytta? Det hade varit riktigt jobbigt. Men usch vad det tar på krafterna att flytta! Och då flyttar jag ändå bara från ett rum till en etta utan att ha så mycket saker. Tänk vilket arbete att flytta när man har massa saker. Jag ser inte fram emot den dagen... Nu blir det att bo här ett tag på Gibraltargatan.
Jag har kommit på i efterhand nu massa småsaker som jag skulle behöva köpa, bla en pall för den här lägenheten är inte gjord för korta personer som mej. Alla skåp och hyllor sitter ju så himla högt upp och eftersom det är så lite förvaring så måste jag ju utnyttja allt som går. Så en hög pall är ett måste, inte ens stolarna mina räcker till.

Inatt klockan tre är det nattaktivitet med aspningen så jag tänkte försöka sova några timmar nu innan. Svårt att somna såhär tidigt bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0