13 september! bara regn

Göteborg är ju värsta regnplatsen. Det är inte många dagar det inte har regnat här sen jag flyttade hit för fyra veckor sedan. För ett år sedan låg jag på Copacabana i Rio. Helt otroligt egentligen. Det känns så himla långt borta nu. Vi flög ner den 11 september 2010 från Stockholm till Rio för att tillbringa drygt tre månader i Sydamerika i allt från stränder, berg till storstäder. Ett helt otroligt äventyr. Lite skillnad från att se nya saker varje dag, ligga på en strand, bära runt på allt du har i en stor ryggsäck och leva för dagen. Än att kämpa med mattetal, sitta på långa, tråkiga föreläsningar och gå på roliga sittningar.

Igårkväll var det bastusittning i nordens största vedeldades bastu. Det började med lekar och vedhuggning. Det hade varit jättekul om det inte hade regnat och jag hade vita tygskor, jeans och skinnjacka på mej när vi sprang bla stafetter i typ vattenpölar och lera. Mina skor var inte vita längre och min jacka var full av sågspån. Dom kunde ju ha sagt att vi skulle haft oömma kläder... Men det var kul kväll i alla fall. Jag tog förmodligen årets sista dopp (jag tror aldrig jag har badat så här sent förut) och vi åt ärtsoppa och pannkakor efter bastun. Jag känner mej oerhört stolt och vuxen över att jag åt två portioner ärtsoppa och faktiskt tyckte att det var riktigt gott! Alltid när det har serverats hemma så har jag ätit något annat. Nu blir det kanske att äta ärtsoppa framöver, billig mat.

Konsekvenserna av gårdagen är att jag är sjukt trött och inte friskare, snarare tvärtom. Så nu är jag hemma för att sova en stund. Det är illa när typ fem personer inom en halvtimme påpekar att man ser trött ut...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0