14 september! Idas dag idag

September den 14e betyder namnsdag för Ida. Jag hade glömt det helt själv idag.

Jag kommer precis från köket efter att ha lagat morgondagens lunchlåda, fiskpinnar och ris, mmmmm! Idag blev vi bjudna på mat i skolan, nå grillat kött, potatissallad och sallad. Riktigt gott! Det var längesen jag åt grillat kött. Jag börjar längta hem efter nu efter ordentligt lagad och varierad mat. 

Nu börjar nollningen lida mot sitt slut, vi har bara finmiddagen kvar på lördag. Den kommer bli riktigt kul och jag ser fram emot den. Den kommer vara i samma klass som balen ungefär, långklänningar, fin meny osv. Jag ångrar nu att jag inte köpte en balklänning till studentbalen, utan bara hyrde en. Det hade varit perfekt att ha nu. Men jag har hittat en svart, lång klänning på stan som är lite finare stil i alla fall, så det ska nog bli bra. Jag måste bara sy in den lite...
Det känns trist att nollningen är över annars, det har vart fem sjukt roliga veckor. Men samtidigt så är det väldigt skönt. Det tar på att både ha föreläsningar och skola att hinna med samtidigt med nollning. Och fem veckor är ett bra tag med fester, sittningar, sportaktiviteter, nollaktiviteter osv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0