16 september! Grattis syster!

Lillasyster fyller 19 år, hon börjar bli stor, alldeles för stor nu. Bara ett år till 20 och jag som inte ens känner mig som 20 år.
Jag var inte hemma förra året på hennes födelsedag och nu är jag inte heller hemma. Mamma får fira henne ordentligt istället.

Fredagkvällen har jag tillbringat med att se på bilder från hela nollningen, vad långt borta första dagen på Göta platsen känns som. Nya människor överallt - man kände ingen, nervös förväntan - ingen aning om vad som skulle hända. Det är förresten prick en månad sen, 16 augusti. Väldigt roligt att få se bilder från alla härliga ögonblick. Vi blev bjudan på tacos också. Inte många middagar jag har behövt laga denna vecka heller. Sedan har jag ägnat resten av kvällen åt att sy upp min klänning och äntligen tror jag att jag är klar. Lättnad! Så nu ska jag äta upp resten av min godispåse (det är jag värd!) och sedan sova. Det blir tydligen en lång dag/kväll/natt imorgon.

Min nollbricka, lite skillnad från nu och fyra veckor sedan. Inte lika fin, men den har varit med om en hel del! Den har många fina minnen.

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0