18 september! nollavslutning!

Igår var det finsittning och sista dagen på nollningen, nollavslutning. Det började med samling på chalmers där vi fick se revy och balettshow, två av nolluppdragen. Sedan vandrade vi ned till Odd fellows lokaler, riktigt tjusiga. Men det var en jobbig vandring ner med långklänning som man fick gå och hålla upp hela tiden och mina skor var lite förstora vilket gjorde att jag hade världens skavsår och blåsor på tårna när vi väl var framme. Tur att jag fick låna ett par gladiatorskor av en tjej i min klass, annars hade jag inte överlevt kvällen.

Det var verkligen en finsittning, alla var så fina med balklänningar och kavaj och fina frisyrer. Det var bordsplaceringar så man fick en bordskavaljer och maten var riktigt god. En oförglömlig kväll. Den största överraskningen var att jag blev utnämnd som årets supernolla av alla nollor på V. Helt otrolig och jag är fortfarande helt förvånad över det. Men så himla kul! Motiveringen var typ att jag alltid är glad och sprider glädje och varit positiv till alla nollningsaktiviteter. Jag förstår ändå inte hur jag kunde bli det. Men dom flesta säger att det var självklart och inte så oväntat. Att bli supernolla innebar att jag fick en mugg (och den var inte lätt) fastsatt med handklovar runt min handled. Den skulle folk fylla på under kvällen så att den inte skulle vara tom. Det kan sluta rätt illa, men jag är ändå rätt klok och drack rätt mycket vatten emellan åt. Finsittningen fortsatte sedan till gasquen och därefter efterfest i verum. Helt grym kväll var det och jag har aldrig festat så här länge, jag var hemma vid halv nio på morgonen.

Jag sov till klockan två sen steg jag upp för att kunna somna tidigt ikväll istället. Mina tår är omplåstrade nu, men det gör ändå väldigt ont när jag går.



Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh va kul att du vann Ida!! Förstår vad dom menar med "glad och sprider glädje" saknar dig! kram

2011-09-18 @ 19:56:20
Postat av: Evelina

Kan bara hålla med föregående kommentar, förstår precis vad de menar! Kom till Beijing och sprid lite glädje! Saknar dig massor! Kram!!

2011-09-19 @ 00:58:27
URL: http://evelina90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0