22 september! Torsk i ugn!

Jag har varit på två studiebesök idag, träffat en geotekniker och två konstruktörer för vårat byggnadsobjekt. Båda besöken gick fortare än två timmar och de var mest relevant fakta, så det var skönt. Dessutom bjöd de på mackor, mazariner och kaffe.

Till middag idag ville jag laga något av fisk (man ska ju äta fisk minst en gång i veckan!) och något som inte är fiskpinnar som det annars har blivit. Så jag gjorde torsk i ugn med purjolök, creme fraische, örtkryddor, smör, peppar och dragon typ. Med ris till. Inspirerat från ett recept Fanny hade. Det blev jättegott verkligen! Jag imponeras av mig själv, jag kan ju laga mat bara jag vill. Tre matlådor blev det också på det, perfekt!

Imorgon är det fredag med mattedugga, handledning i projektarbetet i BISen och spex på kvällen bland annat. Jag hoppas jag kan få nått poäng på duggan denna gång i alla fall. Det skulle verkligen behövas med något bonuspoäng till tentan. Det är förresten prick en månad idag till mattetentan. Det är ju inte alls länge...

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0